Nové auto díky štědrým sponzorům získal Domov sociálních služeb Háj u Duchcova, jehož zřizovatelem je Ústecký kraj. Do projektu Sociální automobil společnosti KOMPAKT vstoupilo krajské sociální zařízení už potřetí.
Na nový sociální automobil se složilo třicet sedm štědrých dárců. Jejich reklama bude s klienty DSS Háj u Duchcova jezdit dalších šest let. „Chtěl bych poděkovat sponzorům i firmě za krásný dárek, který naši klienti dostali k Vánocům. Poděkování patří i obcím, které se do akce rovněž zapojily a ze svých rozpočtů na pořízení sociálního automobilu přispěly. V dnešní době není jednoduchá záležitost odpovědně poskytovat sociální služby. Proto mě velmi těší, že se stále ještě najdou lidé, kterým není osud našich klientů lhostejný a chtějí jim jejich život zpříjemnit a ulehčit. Nový automobil k tomu určitě přispěje. Určen je totiž především pro převážení klientů,“ poděkoval při přebírání automobilu ředitel zařízení Oldřich Malý. Svým dílem na pořízení sociálního automobilu pro hájský domov sociálních služeb přispěly také některé firmy z Mostu, mimo jiné například Výtahy Hasman. Tradičně už na sociální automobily přispívá také firma HST Hydrosystémy, jejíž inzerát vozí i sociální automobil mezibořské Energie nebo teplického domova sociálních služeb. Na auto přispělo ale také město Bílina. Projekt, díky kterému se rozdalo už téměř šest set automobilů, vznikl v roce 1996. „Rok od roku počet předaných aut stoupá, v letošním roce jsme už rozdali 65 po celém území naší republiky. Zařízení kontaktují centrálu naší společnosti sama, jsou to většinou domovy sociální péče a dětské domovy. Projekt je nastaven tak, že sociální zařízení vozidlo využívá po dobu šesti let, a pokud spolupráce funguje, pak se projekt opakuje. Po šesti letech může zařízení původní staré auto také za zbytkovou cenu odkoupit,“ říká ředitelka společnosti KOMPAKT Renata Marková. Pořizovací cenu sociálního automobilu zaplatí sponzoři. Na společnosti KOMPAKT zůstává nelehká práce sehnat tolik inzerentů, aby se auto zaplatilo. „V regionu Mostecka a Teplicka máme klientelu vytvořenou, padesát procent klientů svou pomoc opakuje. Za celou dobu historie projektu se ještě nestalo, že by se nepodařilo cenu auta poskládat,“ doplnila Renata Marková.