Litvínov přidává úřední hodiny

0
1838

Od 1. září letošního dojde k úpravě úředních hodin pro veřejnost. Připravují se i další novinky, kterými chce město vyjít vstříc občanům.

„Po konzultaci s vedením města i vedoucími jednotlivých odborů jsem vydal pokyn tajemníka, kterým se rozšiřuji úřední hodiny pro veřejnost. K tomuto kroku mě vedla snaha o zkvalitnění služeb občanům,“ říká tajemník Josef Skalický. Pro celý Městský úřad Litvínov tak platí, že od 1. září jsou občanům úředníci k dispozici v pondělí a středu od 8 do 11.30 hodin a od 12.30 do 17 hodin, v úterý a čtvrtek pak od 8 do 11.30 hodin a od 12.30 do 15 hodin. „Nadstandardní službu nabídne odbor správních evidencí, který vyřizuje občanské průkazy, pasy, řidičské průkazy, spadá pod něj registr vozidel. Tento odbor bude mít otevřeno každé pondělí až do 18 hodin. Považuji to za velmi důležité, protože jde o velmi vyhledávanou službu a mnoho občanů, také vzhledem k dojíždění za prací, má větší šanci na vyřízení právě v podvečerních hodinách. Vím, že jim úředníci v mnoha případech vycházeli vstříc i v mimoúřední hodiny. Dalším podnětem ke změně je sjednocení úředních hodin ve všech odborech, aby občan netápal, nemusel si složitě zjišťovat, kdy vlastně za námi může přijít,“ doplnil Josef Skalický. Úředníci se ale během pracovní doby nemohou věnovat pouze občanům města. Jejich požadavky musí také někdy zadministrovat, musí odcházet z kanceláře na místní šetření a vést rozličné agendy. „Nepředpokládám, že by občané zcela zaplnili veškerý čas úředních hodin. Úředníci se také mohou vzájemně zastupovat v případě nutnosti. Občan ‚svou věc‘ přednese jinému úředníkovi a ten ji předá kolegovi, který ji má v náplni práce. Velkou výhodou je, pokud občan využije objednávkový systém. Nejen že se může objednat podle svého času na konkrétní hodinu a den, úředníci navíc svou práci mimo kancelář objednávkovému systému přizpůsobí. Do budoucna plánujeme objednávkový systém rozšířit také na další agendy,“ doplnil Josef Skalický. Novinku pro občany připravuje také starostka města Kamila Bláhová. Ta plánuje jeden stálý den v měsíci vyhlásit den otevřených dveří kanceláře starostky tak, aby za ní mohli lidé přicházet bez objednání. „Lidé mě oslovují se svými problémy mimo kancelář, když mě například potkají v obchodě. Chápu, že ne všichni se chtějí ke starostce objednat a přijít na úřad. Takto by mohli občané za mnou přijít bez ohlášení a já bych se mohla jejich problémům věnovat v předem určeném termínu,“ vysvětlila svůj záměr starostka.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!