Servis mosteckého autodromu rozšířil své služby. Motocyklisté, kteří se chtějí svézt na okruhu, si vyberou z nabídky tlumičů a tlumicích vložek do výfuku. Takzvanou tlumivku, jejímž účelem je snížení hlučnosti a dodržení hlukového limitu, si mohou na místě zakoupit a také nechat namontovat.
„Nabízené typy a ceny vložek zájemci najdou na webových stránkách autodromu. Upozorňujeme, že jejich počet je omezený. Doporučujeme proto předem si vložku, případně i montáž objednat,“ uvedl sportovní manažer Autodromu Most Jindřich Hrneček.
V současné době autodrom disponuje několika druhy tlumičů pro různé typy výfukových systémů motocyklů, které je možné vyzkoušet a okamžitě namontovat.
Rozšíření nabídky servisu souvisí s protihlukovými opatřeními autodromu. V souladu s nimi motocykly musejí mít od začátku letošní sezony při závodech, testování či volných jízdách na velkém i malém okruhu účinnou ucpávku výfuku. Tlumicí vložkou musí být opatřen každý laděný (neoriginální) výfuk, a to i při splnění maximálního hlukového limitu 102 decibelů (dB). V sériovém výfuku tlumicí vložka být nemusí ani v případě, že je bez přepážky (otevřený). Podmínkou však je, že bude opatřen platným homologačním znakem, musí také v každém případě splnit maximální hlukový limit.
„Platí tedy, že kdo přijede na autodrom s motocyklem s laděným výfukem, a nebude mít vložku, jezdit po okruhu nemůže,“ potvrdil Jindřich Hrneček striktní pravidla novelizovaného provozního řádu autodromu. Standardní jednoduché tlumící vložky, které zásadně neovlivní výkon a nastavení paliva ani funkci motoru, dokážou podle něj snížit hlučnost o dva až tři decibely.
Kontrolovat přítomnost tlumicích vložek ve výfuku motocyklů budou traťoví komisaři či zaměstnanci autodromu pohledem při vjezdu na dráhu. „Při každé jízdě navíc určený pracovník změří hluk také u vybraných motocyklů, a to i v případě, že jejich výfuk bude mít tlumicí vložku. Pokud motorka i tak přesáhne hlukový limit 102 dB, podrobí se důkladnější kontrole zaměstnanců sportovního oddělení autodromu s návrhem, jak hlučnost účinně snížit. Stroje, které kontrolou neprojdou, traťový komisař na dráhu nepustí. Může se totiž jednat o nevyhovující starý výfuk s vypálenou náplní. I takové případy lze však řešit v servisu autodromu,“ upřesnil Jindřich Hrneček.