Exkluzivní a v republice jedinečnou tramvaj typu EVO 1 plánuje v nejbližších době pořídit Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a.s.
Veřejnosti se představí horká novinka v rámci Dne otevřených dveří dopravního podniku, který se bude konat v Den mostecké slavnosti v září. „Jedná se o zcela novou tramvaj, kterou pořizujeme mimo plánované nové tramvaje typu ASTRA, které by měly být celkem čtyři a první z nich by měla začít jezdit rovněž od září,“ uvedl předseda představenstva dopravního podniku Zdeněk Brabec. Reprezentativní tramvaj EVO 1 pořizuje dopravce i z důvodu velmi výhodné ceny a zároveň té nejlepší kvality českého výrobce. „Tramvaj byla dopravnímu podniku nabídnuta za mimořádně výhodných podmínek. Svezli jsme se s ní po Praze, kde se tramvaj zajížděla, a viděli jsme, co vše dokáže nabídnout. Na základě těchto faktorů následně představenstvo rozhodlo o jejím nákupu,“ potvrdil šéf dopravního podniku Daniel Dunovský. Tramvaj by měla být plně nízkopodlažní, s wi-fi připojením, kapacitně stejně uzpůsobená jako tramvaj Vario a také plně klimatizovaná. Bude v barvách dopravního podniku, tedy červeno-žlutá. Jezdit bude mezi Mostem a Litvínovem. „Tramvaj pořídíme z peněz, které jsme měli vyčleněné na opravu jedné z tramvají typu T3. Cena této u nás zcela jedinečné nové tramvaje totiž byla srovnatelná s přebudováním a modernizací té staré,“ prozradil ještě ředitel dopravního podniku.
Dopravní podnik ročně přepraví zhruba 27 milionů cestujících. V současné době má 47 tramvají. Další čtyři zcela nové tramvaje typu ASTRA pořídí v průběhu dvou let za peníze z Integrovaného regionálního operačního programu. V současné době DP navíc modernizuje původní zastaralou tramvaj typu T3 na Vario (informovali jsme v minulých vydáních).
Jaka Astra proboha,vzdyt se to uz nevyrabi a vsechny dopravni podniky co tom maj na to nadavaji.meli by jste si overit informace!!!takove bludy vypoustet do sveta…
Ono je to s tou tramvají trošku jinak.EVO 1 je vpodstatě prototyp krátké tramvaje určené pro Prahu. V Praze také absolvovala zkušební jízdy, dokonce se střetla i s chodcem – pro zajímavost. Dopravní podnik Hlavního města Prahy však o tento typ nejeví zájem. Jedním z důvodů je její proklamovaná nízkopodlažnost. Ona tak úplně nízkopodlažní není, pokud chci použít sedačku, musím do poměrně vysokého schodu, navíc má velmi křivolakou uličku plnou výstupků o které se budou skvěle okopávat nohy – interiér není nepodobný mosteckým Variím. Takže mostecký DP kupuje tramvaj řekněme se slevou – jinde jí nechtějí. Potíž bude asi jednou s náhradními díly.
Dobrý den, tramvaje Škoda 03T Astry/Anitry se nevyrábí přes 10 let. Nemyslíte tramvaj Vario LF2? Je zde vidět typický příklad psaní nesmyslů v těchto „denících.“ EVO není žádná „velká česká kvalita“ ;). Svědčí o tom i fakt, že ji jinde nechtěli, proto tak výhodné podmínky. A T3 modernizovat na Vario? Možná tak na T3R.PLF. Vario jsou nové tramvaje, které mají s T3 podobnou jen konstrukci (možná ani to ne)
Omlouvám se, přestavba je. Jen musí být složitá.
Zajímalo by mne, co myslí autor článku novými tramvajemi ASTRA.Pokud vím, je všeobecně známo, že výroba tramvaje ŠKODA 03T (ASTRA) byl ukončena v roce 2005
Pro ty lidi kteří si myslí že astrou myslí astru. Je to zkratka slov asynchroní tramvaj/asynchroní trakční motor které nové tramvaje mají. Za mě to bude buď Vario LF2 a nebo právě Evo2 když už tu bude jednička
Pro ty lidi kteří si myslí že astrou myslí astru. Je to zkratka slov asynchroní tramvaj/asynchroní trakční motor které nové tramvaje mají. Za mě to bude buď Vario LF2 a nebo právě Evo2 když už tu bude jednička.