Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova se připravuje na největší investici ve své historii. Na modernizaci meziměstské tramvajové trati z Mostu do Litvínova. Počítá se s ní do čtyř let.
Rozsáhlou opravu tramvajové trati by mohl dopravní podnik zrealizovat díky evropským dotacím. „V současné době je vyhlášena soutěž na projekt, včetně stavebního povolení. Máme na to zhruba rok a půl. Je to jedna z podmínek, abychom mohli žádat o dotace na realizaci akce z integrovaného programu (ITI) pro Ústecko-chomutovskou aglomeraci. K tomu musíme mít ještě zpracovaný plán udržitelné mobility, na kterém teď pracují oba naši akcionáři, Most i Litvínov,“ uvedl ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Daniel Dunovský. Náklady se předpokládají ve výši téměř půl miliardy korun. Osmdesát pět procent nákladů by pokryla dotace, zbývající prostředky dopravní podnik. „Pokud by šlo vše, jak je v plánu, s rekonstrukcí by se mohlo začít nejdříve v roce 2018. Nejpozději do roku 2020 by musela být akce hotova,“ dodal šéf dopravního podniku.
Nová trať od Stovky ke Smetanovce
S modernizací tratě se počítá v úseku od mostecké Stovky až do Litvínova. Konkrétně do ulice 9. května. Trať z této ulice pokračuje dál Smetanovou ulicí. „Tramvajová trať z Mostu do Litvínova je v provozu zhruba 35 let. Je proto zapotřebí ji modernizovat, byť se pravidelně provádějí dílčí opravy a výluky tramvají,“ konstatoval dále ředitel společnosti. Hlavním přínosem modernizace je zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující. „Zejména v úsecích u bývalých Kopist či u odbočky do starého Mostu by se měla zvýšit bezpečnost. Není to ale jediný cíl. Rádi bychom, kdyby se mohla navýšit i rychlost tramvají, alespoň o pár minut. I kdyby se mělo jednat o tři čtyři minuty, je to pro nás významné,“ ujistil Daniel Dunovský.
Náhradní doprava bude „oříšek“
Největší úskalí během opravy tramvajové trati by představovala náhradní doprava. Mezi oběma městy by výrazně stoupl provoz. Náhradní dopravu by zajišťovaly autobusové linky. „Pochopitelně bychom celou akci prováděli po etapách, abychom se vyhnuli problémům s dopravou a zvýšený nápor minimalizovali. Náhradní doprava by se proto realizovala v jedné z etap z Mostu k chemičce, druhá pak od chemičky do Litvínova,“ nastínil dále ředitel dopravního podniku a k celé akci ještě podotkl: „Celá modernizace trati by měla sloužit tomu, aby trať fungovala další desítky let a nemuselo se vynakládat tolik finančních prostředků do oprav. Tramvaje budou mezi oběma městy jezdit stále, a to i poté, když by měla stát nová čtyřproudová komunikace.“