Homerlive http://www.homerlive.cz/investovat-do-zeleznice-je-nutne-shodl-se-kraj-se-spravou-zeleznic/ |
Investovat do železnice je nutné, shodl se kraj se Správou železnicV rámci kontaktů s kraji se představitelé Správy železnic setkali s radním pro dopravu Ústeckého kraje Markem Hrabáčem. V rámci jednání společně probrali nejen plánované investice, opravné práce na železnici, ale i výlukovou činnost a řízení provozu. Delegaci Správy železnic vedl ředitel odboru strategie Jiří Pavel, ústecké oblastní ředitelství zastupoval jeho ředitel Martin Kašpar. Investovat do železnice je nutné, shodl se kraj se Správou železnicV rámci kontaktů s kraji se představitelé Správy železnic setkali s radním pro dopravu Ústeckého kraje Markem Hrabáčem. V rámci jednání společně probrali nejen plánované investice, opravné práce na železnici, ale i výlukovou činnost a řízení provozu. Delegaci Správy železnic vedl ředitel odboru strategie Jiří Pavel, ústecké oblastní ředitelství zastupoval jeho ředitel Martin Kašpar. Tisková zpráva z 28. dubna 2023 „Jsem rád, že jsme se potkali a že se podařilo společně pojmenovat klíčová témata pro dopravní obslužnost kraje. Železnice má být nosným páteřním prvkem naší integrované dopravy, a protože si uvědomujeme její důležitost, klademe vysoké nároky na její kvalitu, spolehlivost a rychlost,“ řekl radní pro dopravu Marek Hrabáč. „Správě železnic jsme jmenovali řadu míst nových zastávek, které kraj potřebuje, nebo tratě, které je vhodné zmodernizovat a zrychlit,“ doplnil. Jednání po prezentaci Správy železnic ve své větší části diskutovalo právě tyto okruhy s konkrétními požadavky kraje: modernizace hlavních tratí, elektrizace tratí pro budoucí bezemisní provoz, vznik nových zastávek nebo jejich posuny blíže k obcím, zvyšování nástupišť na výšku podlahy nových vlaků, které v našem kraji již jezdí prakticky na všech linkách a také oprava tratě poškozené sesuvem v Českém středohoří před 10 lety. V diskuzi byly zmíněny snad všechny regiony kraje, např. Šluknovsko, kde se uvažuje o elektrizacích, tratě na Lounsku s nízkými rychlostmi a absencí vyšších nástupišť nebo páteřní tratě v pánevní oblasti, které čeká velká modernizace. Zástupci obou stran se shodli na přínosnosti vzájemného informování, které nasměruje starost o infrastrukturu do míst, která jsou prioritou rozvoje krajské dopravy. Jedině pokud železnici bude ze strany státu věnována potřebná podpora a na tratě bude směřovat patřičné financování, může plnit na ni kladená očekávání a pokračovat v zásadní úloze v systému veřejné dopravy DÚK. |
Post date: 2023-05-01 19:31:04 Post date GMT: 2023-05-01 17:31:04 |