Od 23. září až do odvolání bude z důvodu plánované opravy uzavřen silniční most RICO, který spojuje město s areálem děkanského kostela v Mostě.
Vzhledem k této uzavírce budou autobusové linky č. 16 a 30 vedeny ze zastávky Zimní stadion po objízdné trase ulicí Chomutovskou přes okružní křižovatku u Oblastního muzea na silnici III/2565, účelovou komunikací do ul. Kostelní do zastávky Děkanský kostel.
Po celou dobu uzavírky bude v obou směrech zrušena pro linky č. 16 a 30 zastávka „RICO“, nebližší náhradní zastávky budou Děkanský kostel nebo Zimní stadion.
„Stavba potrvá zhruba do dubna příštího roku, pokud nedojde k prodloužení tohoto termínu kvůli nevhodným klimatickým podmínkám, což je zohledněno i ve smlouvě,“ upřesnil vedoucí odboru investic mosteckého magistrátu František Jirásek. Práce bude provádět společnost PORR a.s. za bezmála 29,5 mil.Kč bez DPH. „Městu se podařilo na opravu mostu získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, z Operačního programu Doprava, a to ve výši sta procent uznatelných nákladů,“ uvedla mostecká radní Jana Falterová Zudová.
Objízdné trasy pro řidiče nebudou nijak zásadní. Náhradní trasa pro ně povede k muzeu směrem na nový lanový most směr jezero a odtud ke kostelu, do Rudolic či do Braňan. Pěších se uzavírka mostu nijak nedotkne. Ti se ke kostelu nebo k jezeru dostanou po mostě i během oprav. „Most Rico se skládá ze dvou částí, přičemž jednou z nich je lávka pro pěší, kterou rekonstrukce začne. Půjde o první etapu. Pěší budou mít možnost chodit přes vozovku a následně poté, co bude lávka hotová, začne se s vozovkou a pěší budou chodit již po nové lávce. Pro ně zůstane pochozí most po celou dobu,“ ujistil vedoucí odboru investic.
Most Rico se opravuje znovu po 19 letech. Slavnostně se otevřel a uvedl do provozu už v roce 2005. Při pravidelné revizi se totiž ukázalo, že není v nejlepším stavu. „Není sice v havarijním stavu, ale moc mu k němu nechybí. Zásadnější opravu už vyžaduje,“ uvedl František Jirásek. Spodní stavba i nosná konstrukce mostu je v pořádku. Most však vykazuje větší vady, které ale neovlivňují zatížitelnost. „Jedná se o porušený kryt vozovky a poškozenou povrchovou úpravu konstrukce,“ vyjmenoval závady šéf investic. Lávka pro pěší je v horším stavu. „Lávka má vady a poruchy, které nemají okamžitý nepříznivý vliv na zatížitelnost, ale mohou ji v budoucnu ovlivnit, například prosakováním vody, zakořeněnou vegetací, trhlinami v nosné konstrukci apod.,“ doplnil. Město akci koordinuje také s ŘSD a se Správou železnic, protože pod mostem vede silnice I/13 a také kolejiště. Během rekonstrukce by mělo dojít k osmidenní výluce na drahách, protože se počítá i s opravou spodních pilířů.