Webová aplikace využívající otevřená data a jejich základní analýzy, detekce anomálií ve fyziologických signálech s využitím umělé inteligence a generativní umělá inteligence v automatizaci vzdělávacích procesů – tři témata, která měly soutěžní týmy za úkol zpracovat během programátorského maratonu Hackithon. Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller spolu vedoucím odboru informatiky a organizačních věcí krajského úřadu Janem Jelínkem ocenili nejlepší z nich.
„Velice obdivuji schopnosti mladých programátorů. Aplikace a platformy, které během soutěže vytvořili, si určitě zaslouží pozornost a další rozšíření. Šlo by je dobře využít ve vzdělávací nebo zdravotnické praxi,“ pochválil práci studentů Jan Schiller, hejtman Ústeckého kraje.
Soutěž pořádala Katedra informatiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje. Účastnilo se jí jedenáct týmů složených ze studentů středních a vysokých škol, kteří si během dvou zářijových dnů a jedné noci, poměřili své praktické schopnosti tvořit opensource aplikace. Dohromady se zapojilo čtyřicet pět mladých programátorů, z toho dvacet dva ze středních škol. Před samotným Hackithonem mohli soutěžící navštěvovat přípravné workshopy a během soutěže jim byli k dispozici odborní mentoři.
Hodnocení soutěže měla na starosti porota složená z odborníků na informační technologie. Oceněn byl zejména aktivní a tvůrčí přístup k zadaným tématům, takzvané hákování. Také prezentace navrhovaného řešení, funkčnost výstupu, využití poskytnutých dat, originalita, inovativnost, efektivita a udržitelnost řešení. První a třetí místo obsadily týmy z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, druhé pak tým složený se studentů Vysokého učení technického v Brně a Vysoké školy polytechnické Jihlava. Vítězné týmy obdržely od Ústeckého kraje věcné ceny a zároveň si rozdělily finanční odměnu v celkové výši 35 000 korun.
Vítězové třetího ročníku Hackithonu si převzali svá ocenění
Webová aplikace využívající otevřená data a jejich základní analýzy, detekce anomálií ve fyziologických signálech s využitím umělé inteligence a generativní umělá inteligence v automatizaci vzdělávacích procesů – tři témata, která měly soutěžní týmy za úkol zpracovat během programátorského maratonu Hackithon. Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller spolu vedoucím odboru informatiky a organizačních věcí krajského úřadu Janem Jelínkem ocenili nejlepší z nich.
Tisková zpráva z 2. listopadu 2023
„Velice obdivuji schopnosti mladých programátorů. Aplikace a platformy, které během soutěže vytvořili, si určitě zaslouží pozornost a další rozšíření. Šlo by je dobře využít ve vzdělávací nebo zdravotnické praxi,“ pochválil práci studentů Jan Schiller, hejtman Ústeckého kraje.
Soutěž pořádala Katedra informatiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje. Účastnilo se jí jedenáct týmů složených ze studentů středních a vysokých škol, kteří si během dvou zářijových dnů a jedné noci, poměřili své praktické schopnosti tvořit opensource aplikace. Dohromady se zapojilo čtyřicet pět mladých programátorů, z toho dvacet dva ze středních škol. Před samotným Hackithonem mohli soutěžící navštěvovat přípravné workshopy a během soutěže jim byli k dispozici odborní mentoři.
Hodnocení soutěže měla na starosti porota složená z odborníků na informační technologie. Oceněn byl zejména aktivní a tvůrčí přístup k zadaným tématům, takzvané hákování. Také prezentace navrhovaného řešení, funkčnost výstupu, využití poskytnutých dat, originalita, inovativnost, efektivita a udržitelnost řešení. První a třetí místo obsadily týmy z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, druhé pak tým složený se studentů Vysokého učení technického v Brně a Vysoké školy polytechnické Jihlava. Vítězné týmy obdržely od Ústeckého kraje věcné ceny a zároveň si rozdělily finanční odměnu v celkové výši 35 000 korun.
Představení vítězných týmů
Hejtman Ústeckého kraje vede debatu se soutěžícími o využití umělé inteligence v praxi
Kompletní výsledky soutěže
1. místo: Tým SLAVE SQUAD (Petr Kotlan, Adam Šafařík, Marek Šajner, Jáchym Škoda)
- řešili soutěžní úlohu „Webová aplikace nad otevřenými daty a Generativní umělá inteligence v automatizaci vzdělávacích procesů“
2. místo: Tým DEMENCE A KURÁŽ (Marina Kaptsova, Aizhan Talantbekova, Mykhailo Kolenko, Aleksandr Shabelnikov)
- řešili soutěžní úlohu „Detekce anomálií ve fyziologických signálech s využitím AI“
3. místo: Tým JSME TU PRO ZÁPOČET (Kateryna Leonova, Vlasta Michalcová, Michal Melicher)
- řešili soutěžní úlohu „Generativní umělá inteligence v automatizaci vzdělávacích procesů“