Homerlive
https://www.homerlive.cz/7079-2/

Nové předplatné v prodeji!




S postupující modernizací a globalizací našeho života přibývá lidí, kteří s nostalgií vzpomínají na časy dávno minulé, a jak už tomu u vzpomínek bývá, vybavují se jim v teplých a krásných barvách. Jsou ovšem věci a jevy, které v nezměněné podobě přežívají dodnes a jejich existence nám připadá samozřejmá, aniž bychom se nad jejím vznikem a podstatou hlouběji zamýšleli. Jednou z takových věcí, které neoddělitelně patří k základním kamenům divadelního života, je systém předplatného nebo chcete-li abonmá. Abonenti jsou nejcennějším diváckým segmentem, ekonomickou a provozní jistotou divadla a základnou distribuce vstupenek, praví se v „Malém slovníku managementu divadla“. V dobách, o kterých si tu povídáme, tedy prvorepublikových nebo těsně poválečných, bývalo dobrým zvykem ve všech tzv. „lepších“ rodinách vlastnit abonmá místního divadla, ať se jednalo o divadlo oblastní či některou slavnou pražskou nebo brněnskou scénu. Tato tradice se v mnoha rodinách drží dodnes, i když to už ani zdaleka není jev všeobecný. Dosud však přetrvává tam, kde je běžné, že rodiny po generace bydlí ve stejných domech a bytech. Pardubice, Mladá Boleslav, Uherské Hradiště a podobná města. Jinak je tomu pohříchu tady u nás na Mostecku.

Předplatné do divadla tu bylo v dobách socialismu výdobytkem nikoliv rodinným, ale podnikovým. ZV ROH – pro ty, kdo už neví, co ta zkratka znamená, prostě „odbory“ – zakoupily ze svých prostředků mnohdy několik desítek abonentek, které se pak kulturní referent snažil „udat“, aby se tzv. využily. Výsledkem bývalo abonenty vyprodané hlediště, které zelo prázdnotou, poněvadž mnozí, aby se „kulturního“ zbavili, si „průkazku“ vzali, ale do divadla nešli. Pro divadlo to mělo sice ekonomický efekt, ale po dlouhá léta jsme pak potencionální diváky nemohli zbavit pocitu, že když je představení určeno do systému předplatného, nelze si na něj koupit normálně lístky, protože je vyprodané. I poté, co byla otevřena nová divadelní budova, a o vstupenky do divadla byl velký zájem, jsme se z televizních reportáží dozvídali, že do divadla se nedá dostat, protože představení jsou z velké části vyhrazena pro předplatitelské skupiny, kterých v té době bylo více než deset.

Rodinný systém předplatného se snažíme opět zavádět a předplatitele získávat. Právě vyšla brožura s nabídkou předplatného na rok 2017 a my doufáme, že se náš nejcennější divácký segment rozšíří. Nabídka je pestrá, zajímavá a bohatá, slibuje řadu nevšedních uměleckých zážitků v prostorách budovy, která zaručuje pohodlí, vysokou společenskou úroveň a nebývalý divácký komfort již třicet dlouhých let. Těšíme se na vás, předplatitele tradiční i nové a slibujeme, že nebudete investicí do předplatného ošizeni ani zklamáni.

Václav Hofmann, jednatel MDM




 

Divadelní premiéry 2017 Městské divadlo Most


TAJNÝ DENÍK ADRIANA MOLEA

Sue Townsendová

režie: Petr Svojtka

Adrian Mole je třináctiletý teenager, který prožívá nelehké období, cloumá s ním puberta, svět je složité místo, zabydlené pošetilými a podivnými lidmi, navíc je nešťastně zamilovaný do spolužačky Pandory, a tak píše básně a snáší obtížný osud těžce zkoušeného intelektuála. A aby starostí nebylo málo, v rodinně vrcholí krize, matka odejde se sousedem a Adrian zůstává sám se svým nepraktickým a nezaměstnaným otcem. Adrian však všechna úskalí života komentuje s nemalou dávkou sarkastického humoru. Tajný deník Adriana Molea představuje vynikající komedii právě proto, že nerezignuje na hlubší poselství.

Premiéra 24. února 2017

TESTOSTERON

Andrzej Saramonowicz

režie: Hana Marvanová

Živelná situační komedie současného polského dramatika Andrzeje Saramonowicze vypráví o sedmi chlapech, kteří se snaží pochopit svůj „živočišný druh“. Dovedou muži porozumět jemnostem a nuancím ženské duše? Anebo nejsou víc než gramotné opice zaměřené pouze na velikost a výkon? Dovedou muži milovat a být monogamní? A co na to feminismus? Třebaže se jedná především o komedii, Saramonowiczův text otevírá důležitá témata. Hra si neskrývaně utahuje z hloupých genderových stereotypů a nejrůznějších generalizací, které muže i ženy nesmiřitelně degradují na pouhé hormony ovládané fyziologické soustavy a potlačují osobitost, neopakovatelnost a jedinečnost každého člověka. Je proto příznačné, že se děj odehrává na večírku po nepříliš vydařené svatbě a sedmička chlapů si tedy naplno může sdělit své zkušenosti se vztahy.

Premiéra 7. dubna 2017

NEBEZPEČNÉ VZTAHY

Christopher Hampton

režie: Pavel Ondruch

Nebezpečné vztahy vyprávějí příběh o spletitosti a neprůhlednosti lidského myšlení a lidských vztahů, příběh intrik a krutosti v lásce i kruté lásky, to vše za fasádou elegantních kostýmů a uhlazených způsobů.

Bývalé milence – Vikomta de Valmont a Markýzu de Merteuil – svede dohromady touha po pomstě. Markýza se touží pomstít zrádnému milenci hraběti de Gercourt za to, že ji opustil kvůli mnohem mladší Cecilii, Valmont se naproti tomu chce pomstít Ceciliině matce za to, že před jeho prostopášnou duší varovala madam de Tourvel, Valmontovu novou „kořist“. Jak to s oběma milenci a jejich „oběťmi“ dopadne? Nebezpečné vztahy, jako brilantní hra lásky a nenávisti, slibují dechberoucí divadelní zážitek a přivábí nejednoho diváka, který má v oblibě silné příběhy a skvělou činohru.

Premiéra 21. dubna 2017

SPLAŠENÉ NŮŽKY

Paul Portner

režie: Milan Schejbal

Děj detektivní crazy komedie Splašené nůžky zavede diváky do poněkud neobvyklého kadeřnického salónu, kde pracuje poněkud neobvyklý personál. Čas plyne jako jindy, objeví se několik stálých i nestálých hostů, a je klid až do chvíle, než se stane vražda. Diváci se v té chvíli stávají jedinými nestrannými svědky, žalobci i obhájci. Jakkoliv to zní neobvykle, mohou do děje zasahovat, mluvit s postavami, pátrat po pachateli, jenom oni mohou vypovídat, pouze jim je umožněno odhalit vraha. Jedná se tedy o zcela mimořádný typ interaktivního živého divadla. Premiéra 2. června 2017

ODYSSEIA

Oldřich Veselý, Miloslav Klíma, Zbyněk Srba, Pavel Vrba

režie: Zbyněk Srba

Mostecká divadelní adaptace vychází dílem z překladů Vladimíra Šrámka, Otmara Vaňorného, Otakara Smrčky, dílem z převyprávění Rudolfa Mertlíka. Na obrovském mosteckém jevišti se zjeví legendární postavy řeckých hrdinů i bohů, například Agamemnón, Polyfémos, Héra, Athéna, Kirké, Hádes, Poseidón a mnoho dalších.

Inscenace Odysseova legendárního putování v režii Zbyňka Srby slibuje obrazivou a poutavou podívanou, vhodnou jak pro dospělé, tak pro mladší publikum. Nedílnou součástí inscenace jsou vynikající big-beatové písně Oldřicha Veselého, otextované Pavlem Vrbou.

Premiéra 29. září 2017

TRAMVAJ DO STANICE TOUHA

Tennessee Williams

režie: Jakub Korčák

Příběh Tramvaj do stanice Touha se odehrává ve francouzské čtvrti v New Orleans. Citlivá a snivá Blanche DuBoisová se tu osudově střetává s manželem své sestry Stelly, neurvalým dělníkem Stanleym Kowalskim.

Premiéra 10. listopadu 2017

KRÁSKA A ZVÍŘE

Vlastimil Novák, George Agathonikiadis

režie: George Agathonikiadis

Trvalá přitažlivost Krásky a zvířete spočívá především v jednoduchém a sevřeném, romanticky tajemném příběhu a ve zdůraznění základního morálního principu pohádek, jímž je střet dobra se zlem, lásky s nenávistí.

Autoři adaptace – Vlastimil Novák a George Agathonikiadis – vytvořili svoji vlastní, svébytnou jevištní verzi příběhu, aniž by při tom pominuli jeho nezbytné a žádoucí pohádkové atributy. K dramatičnosti a emocionální působivosti jevištní podoby adaptace Krásky a zvířete by měla také výrazně přispět hudba, a to jak její složka scénická, tak zhudebněné písňové texty.

Premiéra 22. prosince 2017

Premiéry 2017 Divadla rozmanitostí


O TŘECH PŘADLENÁCH

Věra Herajtová, Tomáš Alferi

režie: Věra Herajtová

Kterak tři rozverné stařenky pomohly Lidušce ke štěstí… Pro děti od 3 let.

Premiéra 11. února 2017

TŘI ZLATÉ VLASY DĚDA VŠEVĚDA

Jiří Ondra na motivy klasické pohádky K. J. Erbena

režie: Jiří Ondra

Zpracování klasického příběhu o nesmrtelnosti dobra, které poráží zlo, i přes jeho veškerou snahu překazit všechny dobré úmysly. Setkáme se se třemi sudičkami, mrzutým, ale spravedlivým Dědem Vševědem, synkem, kterého voda přinese ke štěstí, zlým králem i krásnou princeznou. Dobrodružný pohádkový kabaret pro malé i větší diváky od 3 let.

Premiéra 29. dubna 2017

POZOR, DĚTI, PŘIJELA K NÁM POUŤ!

Mike Kenny

režie: Jiří Ondra

Inscenace textu dnes nejúspěšnějšího britského autora her pro děti a mládež přináší na jeviště současný příběh, který pracuje s dětskou fantazií a podezřívavostí, která do reality projektuje motivy z klasické pohádky Perníková chaloupka.

Strašidelný příběh pro děti od 6 let.

Premiéra 7. října 2017

POHÁDKA NA PŘEDPIS

Jiří Jelínek, Tomáš Alferi

režie: Jiří Jelínek

Autorská pohádka Divadla rozmanitostí o tom, co všechno se dá zažít při návštěvě u pana Doktora. V naší kouzelné divadelní ordinaci se předepisují především pohádky, které mají léčivé účinky. Inscenace je určena pro děti od 3 let.

Premiéra 25. listopadu 2017
Post date: 2016-11-11 12:09:32
Post date GMT: 2016-11-11 11:09:32