Premiéry 2018 na divadelních prknech v Mostě

0
1018

V sezoně 2018 uvede Městské divadlo v Mostě 7 premiér známých českých i zahraničních titulů. Těšit se můžete na Homevideo, „Je úchvatná!“, Dámu od Maxima, Ostře sledované vlaky, Talentovaného pana Ripleyho, Teror či Školu základ života. Předplatitelům sezóny 2017 budou jejich místa rezervována do 12. 1. 2018. Svůj zájem o Předplatné 2018 je nutné k tomuto datu potvrdit. Více o předplatném a rezervace najdete na www.divadlo-most.cz

Čtyři premiéry na novou sezónu 2018 připravilo i Divadlo rozmanitostí. Na 17. února hudebně loutkovou verzi klasické Erbenovy pohádky Zlatovláska v režii Jitky Rakové. Představení bude prezentovat také tvorbu řezbáře Vlasty Brože a autorské písně Tomáše Alferiho. 28. dubna se pak děti mohou těšit na loutkový kabaret na motivy pohádky Boženy Němcové O Budulínkovi v režii Jiřího Ondry. 6. října uvede Rozmáňo Vango, dobrodružný příběh chlapce Vanga, který pátrá po svých rodičích, kamarádech, nepřátelích a svém pravém místě ve světě i v životě. A na závěr sezony, 24. listopadu, je připravena premiéra King Konga. Loutkového sci-fi plného napětí, neuvěřitelných událostí, humoru i lásky. Obě poslední premiéry rovněž pod taktovkou režiséra Jiřího Ondry.

Homevideo

Jan Braren – Can Fischer

režie: Adam Doležal

Médium, jako je internet (emaily, YouTube apod.) a s ním spojené všeobecně dostupné pořizování videomateriálů, posloužilo jako námět filmového scénáře Homevideo (2011) o patnáctiletém Jakobovi. Tento normální a zcela běžný puberťák si na kameru natáčí svoje promluvy o sobě a o světě, vyznání lásky své kamarádce Hannah a také intimní chvíle. Problém nastane ve chvíli, kdy se tato kamera včetně všech záznamů dostane do špatných rukou. Jak se s takovou věcí může mladý člověk vypořádat? Kdo mu pomůže, když se stane terčem takzvaného cyber-mobbingu? (Jako součást dopoledních představení plánuje divadlo diskuse s odborníky na mobbing.)

Premiéra 9. února 2018 na Komorní scéně

„Je úchvatná!“

Peter Quilter

režie: Pavel Ondruch

Zpívala tak příšerně, že ji nešlo nemilovat. Florence Foster Jenkinsová (1868 – 1944) věřila, že je obdařena úžasným sopránem. Co na tom, že to nebyla pravda? Co na tom, že neintonovala, nedržela rytmus, nefrázovala? Hudbu milovala a obětovala jí své bohatství, zdraví i duši. A její oběť posluchači s nadšením přijali! Děj hry nás přivádí do roku 1944, kdy Florence angažuje pianistu Cosme McMoona a v jeho doprovodu zažije na sklonku života největší hudební úspěchy.

Premiéra 23. února 2018 na Velké scéně

Dáma od Maxima

Georges Feydeau

režie: Milan Schejbal

Pokud vás baví sledovat prekérní situace, do kterých se hlavní hrdina hry dostane, zvláště pak do situací spojených se zálety nebo zkrátka obecně s náhlými okolnostmi, které naruší spořádaný život hrdiny, pak budete na Dámě od Maxima zcela správně! Doktor Petypon jednoho večera se svým přítelem navštíví slavný pařížský podnik U Maxima. Druhý den se probudí doma pod kanapem a z událostí minulého večera si mnoho nepamatuje. Je ovšem okamžitě nucen řešit celou sérii problémů, když ve své posteli najde společnici Číču – temperamentní dámu od Maxima. Kolotoč, který se náhle roztočí, Petypona rychle vyléčí i z jeho velké kocoviny. Dáma od Maxima ve zbrusu novém překladu Jiřího Žáka, který vzniká přímo pro Městské divadlo v Mostě.

Premiéra 13. dubna 2018 na Velké scéně

Talentovaný pan Ripley

Patricia Highsmith

režie: Lukáš Kopecký

Jak daleko může vést touha po jiném životě, po změně, po štěstí? Tom Ripley se zdá být všeho schopný. Touží po uznání i bohatství a pro dosažení svého cíle je schopen hrát riskantní i bezohlednou hru. Chladnokrevně zavraždí svého přítele a převezme jeho identitu; doslova vstoupí do jeho života. Román, jehož dramatizaci mostecké publikum zhlédne jako teprve druhé divadelní publikum v Čechách, vypráví nadčasový příběh o člověku, který nechtěl být sám sebou, a podává intenzivní zprávu o jedinečnosti a složitosti lidské duše; tím spíše aktuální v epoše odcizených virtuálních sociálních sítí.

Premiéra 1. června na Velké scéně

Ostře sledované vlaky

Bohumil Hrabal

režie: Zbyněk Srba

Bohumil Hrabal dodnes patří k nejosobitějším (a ve světě nejznámějším) českým prozaikům a jeho novela Ostře sledované vlaky je pevnou součástí všeobecně sdíleného českého literárního kánonu. Mladý elév Miloš Hrma je pohlcen vnitřními traumaty, rozporem mezi přemírou vroucí milostné touhy a nedostatkem zkušeností k jejímu naplnění, a mužem se stává jakoby mimoděk po setkání s ilegální pracovnicí Viktorií Freie. Lidský rozměr jeho příběhu se proplétá s dobově vyhrocenými vztahy mezi německými okupanty a českými odbojáři. Hrabalovo magické „prosvětlování“ všednosti a banality umožňuje v divadelním prostředí rozehrát vysoce imaginativní hru, v níž se mísí idylické obrazy s karikaturním odhalením malosti a zbabělosti.

Premiéra 5. října 2018 na Aréně.

Teror

Ferdinand von Schirach

režie: Filip Nuckolls

Ferdinand von Schirach je německý dramatik, který autorsky často čerpá ze své právnické praxe trestního obhájce. Teror představuje morální drama, jehož výsledek ovlivníte také vy, samotní diváci, při závěrečném hlasování, jestli má být obžalovaný odsouzen nebo osvobozen. Dosud hlasovalo již více než 130 000 diváků po celém světě. A o jaký divadelní případ se jedná? V roce 2013 byl obžalován major německého Bundeswehru (Luftwaffe), který byl jako stíhací pilot vyslán sledovat dopravní letadlo, které unesli teroristé, jejichž cílem bylo narazit tímto letadlem do mnichovského stadionu Allianz Arena, na kterém se právě v danou chvíli nacházelo 70 000 lidí. Teroristé měli na palubě 164 rukojmích. Vojenský pilot musí poslouchat rozkazy, ale je to on, kdo je fyzicky přítomen ve vzdušném prostoru a má ve svých rukou raketu, kterou může unesené letadlo sestřelit. Měl zachránit lidi na stadionu a přitom zabít 164 nevinných civilistů? Byl oprávněn k tomu, aby vzal osud do svých rukou? Nad tímto dilematem můžete přemýšlet už nyní, než vejdete do soudní síně mezi předsedu soudu, obžalobu, obhájce, svědky a obžalovaného, než budete moci podle toho, co na scéně vyslechnete, hlasovat…

Premiéra 19. října 2018 na Velké scéně

Škola základ života

Jaroslav Žák – Hana Burešová

režie: Robert Bellan

Komedie Škola základ života je divákům patrně nejznámější ze snímku Martina Friče z roku 1938. Děj mostecké premiéry je zasazen do jednoho školního roku (1937 – 1938) a scény z vyučování, z přestávek, ze sborovny i z výletu jsou volně seřazeny a spojuje je patnáct dobových písní (autorů Moravce, Maliny a dalších). Vyloučením „odbojného“ studenta Jindřicha Benetky ze školy končí školní rok i doba „her a malin nezralých“; ve vzduchu visí předzvěst 2. světové války. Žákovo laskavé a ironické vypravování o „souboji“ studentů a kantorů, plné notoricky známých „hlášek“ i postřehů o studentském životě, je stále platné a bude takové, dokud bude existovat škola; nebo alespoň její určitá podoba. Známé dobové šlágry z 30. let zahraje živá swingová kapela.

Premiéra 21. prosince 2018 na Velké scéně

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!