Technické služby se mají na pozoru, začala jim zimní sezona

0
757

I když sníh zatím ještě nenapadl a mrazivé počasí zatím vyčkává, mostecké technické služby jsou již v pohotovosti. Na zimu jsou podle ředitele společnosti dostatečně vybavené a připravené.

Technické služby od 1. listopadu do 31. března koordinují činnost operačního štábu zimní údržby. Pověřený dispečer nepřetržitě sleduje aktuální předpověď počasí a v případě potřeby společně s dalšími pracovníky organizuje zimní údržbu. Ta se týká místních komunikací, chodníků, schodišť, podchodů, mostů, zastávek městské hromadné dopravy, přechodů pro chodce a veřejných prostranství. Všechny komunikace, o které technické služby pečují, jsou rozděleny do čtyř skupin podle svého významu. „Komunikace zařazené do prvního pořadí důležitosti by měly být zprůjezdněny a zprůchodněny do 4 hodin od ukončení spadu, komunikace v druhém pořadí do 12 hodin a většina zbývajících komunikací pak do 48 hodin. Některé komunikace se v zimě vzhledem ke své dopravní bezvýznamnosti neudržují,“ informoval ředitel Technických služeb města Mostu Pavel Hlaváček. Upozornil, že v případě kalamity, jako je mrznoucí déšť nebo déšť se sněhem, závěje, sněhové srážky nad sto milimetrů a prudký nárazový vítr tvořící náledí, se pak tyto časy mohou posunout.

Zaměstnanci společnosti každý rok před začátkem zimního období zpracovávají podrobný plán zimní údržby, který schvaluje rada města. Ve skladech je nyní dostatečné množství posypu, který společnost pravidelně doplňuje už s předstihem, v průběhu letních měsíců, kdy jsou i příznivější ceny. „V současné době máme připraveno zhruba na 1 100 tun soli a 700 tun drceného kameniva. Zásoby se ale doplňují podle potřeby,“ upozornil ředitel technických služeb.

Během plného nasazení je do zimní údržby zapojena nepřetržitá služba dispečera a veškerá technika. Tu zahrnuje čelní nakladač, dva vozy Holder, šest Multicar, dva traktory a dvě čtyřkolková vozidla MAN 4×4. „V zimě fungují také pomocná vozidla pro rozvoz materiálu do zásobníků soli, které jsou rozmístěné u nebezpečných míst a také slouží pro rozvoz pracovníků ručního čištění,“ doplnil dále ředitel. Ruční čištění podle stavu komunikací zajišťuje kolem 27 kmenových zaměstnanců, posílených o pracovníky z úřadu práce. Vozidla obsluhuje zhruba 25 řidičů. „Strojový park obnovujeme průběžně. Pracovní činnosti se přizpůsobují okolnostem průběhu zimních podmínek a snažíme se je provádět co nejefektivněji. V případě, že se během zimního období nevyskytuje sníh a teploty jsou nad nulou, pracovníci se starají o úklid odpadu, smetků, ošetřují zeleň a provádějí prořezávky, uklízejí spadané listí a provádějí další potřebné činnosti,“ vyjmenoval ještě Pavel Hlaváček.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!