Vůně čaje nebo kávy a popová hudba – Benzina se chce zaměřit na smysly svých zákazníků

0
1629

BENZINA_STOP_CAFE-03Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice patřící do skupiny Unipetrol, pracuje na dalším vylepšení služeb svým zákazníkům. Po modernizaci vzhledu stanic, inovaci občerstvení a proškolování personálu, se nově zaměřila na smysly svých zákazníků, konkrétně na čich a sluch. Testuje vhodnou vůni a podkresovou hudbu, která má umocnit pozitivní pocit řidičů z návštěvy čerpací stanice. Pilotní projekt odstartoval na pěti čerpacích stanicích a postupně se rozšíří na celou síť.

„Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku, občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim zákazníkům návštěvu na našich stanicích,“ vysvětlil Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.

BENZINA_STOP_CAFE-04Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig, která v sobě snoubí vůni citrusů, černého pepře, fíku, bylinného černého čaje, benzoe a tonkových bobů. K následnému testování v ostrém provozu na čerpacích stanicích bylo vybráno také kávové aroma. Z hudby vyšel vítězně popový styl.

Nyní se testování přesouvá přímo na čerpací stanice. Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic – Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. „Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti,“ řekla Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny, a dodala: „Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu a sváteční skořicové aroma.“

BOX – Senzorický neboli smyslový marketingCílem senzorického marketingu je navození příjemné atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s konkrétním místem, produktem či značkou. Využívá všech pět lidských smyslů. Zákazník je oslovován nejčastěji vůněmi, zvuky a barvami.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!