Nerušte tramvaj!

1
7961

Pár dní po výroku opozičního zastupitele za SMM, který za celý klub předložil návrh na zrušení tramvajové tratě mezi Mostem a Litvínovem, se objevily první negativní reakce. Návrh rezolutně odmítá základní organizace Strany zelených Most a také předsedkyně HSRM Gabriela Nekolová.

Petr Lacek, člen SZ Most: Strana zelených v Mostě s neklidem sleduje záměr několika politiků, kteří si pohrávají s myšlenkou, že by bylo zrušeno tramvajové spojení mezi Mostem a Litvínovem. Toto jedinečné spojení, které kdysi mělo navazovat na spojení se Žatcem a průmyslovou zónou Triangle, se nyní stává pro některé politiky Sdružení Mostečané Mostu (SMM) trnem v oku, zejména z ekonomických důvodů. Bohužel navrhovatelé zapomínají na ekologičnost provozu, jeho plynulost a v neposlední řadě i symboliku, kterou si Most jako jediné město v Ústeckém kraji díky tramvajovému spojení udržuje. Nejen, že je tramvajová doprava ekologická, ale samotné tramvaje mají také daleko delší životnost než-li autobusy. Navíc nákladnost jejich financování lze zmírnit dotačními prostředky Evropské unie. „Nevěříme tomu, že by po zrušení trati mezi Mostem a Litvínovem byla udržitelná samostatná tramvajová doprava v obou městech. Následný tlak na úspory by s velkou pravděpodobností vedl k tomu, že by tramvajová doprava byla zrušena i v Mostě a Litvínově. Zrušením tratě by navíc došlo k navýšení emisí z autobusové dopravy.

Předseda Strany zelených Most: Strana zelených v Mostě plně podporuje další investiční záměry v oblasti modernizace tramvajové dopravy a spojení mezi Mostem a Litvínovem. Vyjadřujeme znepokojení nad skutečností, že se v ekologicky exponované lokalitě, jako je Most a Litvínov, objevují politici, kteří tato témata nastolují. Už vůbec nechápeme nápad některých politiků SMM věnovat prostor pod tratí státu za účelem výstavby druhého pruhu rozšířené silnice. Zastupitelé zřejmě nevědí, že již dávno existuje studie, která počítá s rozšířením vozovky o levý pruh ve směru z Mostu na Litvínov. Otázka také je, co by se stalo se společným dopravním podnikem obou měst a kdo by profitoval z jeho případného rozdělení, které by v případě zrušení tramvajové tratě mohlo nastat. Bohužel to vypadá, že SMM hledá po prohraných volbách jakákoliv témata, kterými se chce zviditelnit. Tuto snahu jim neupíráme, ale měla by to být témata, která posunují naše město k vyspělým regionům, nikoliv naopak.

Gabriela Nekolová, předsedkyně HSR-ÚK a zástupkyně zmocněnce vlády: Mostecká opozice chce hazardovat s bezpečností občanů. Nápad Sdružení Mostečané Mostu na zrušení tramvajové dopravy mezi  Mostem do Litvínovem považuji za unáhlený a naprosto odmítám stavět ekonomické faktory nad bezpečnost občanů. Jménem mnoha regionálních partnerů jsem předkládala požadavek na zkapacitnění silnice mezi Mostem a Litvínovem Ministerstvu dopravy ČR i předsedovi vlády. Ten nakonec nechal celou záležitost projednat Bezpečnostní radou státu, která právě z bezpečnostních důvodů podpořila rozšíření silnice na čtyřpruh. Příští týden jednám se zástupci ministerstva dopravy o harmonogramu přípravy projektu. Než se ale silnice zkapacitní, bude to trvat ještě několik let. Zrušit nyní tramvajovou dopravu by znamenalo riskovat, že nastane doba, kdy areálem chemických závodů budou projíždět na nevyhovujícím dvoupruhu kamiony, osobní vozy i autobusy a to považuji za hazardování s bezpečím lidí. Podle výpočtů dopravního podniku by k zajištění stávající veřejné dopravy mezi Mostem a Litvínovem muselo denně po tomto úseku projet 230 autobusů a to v obou směrech.

1 komentář

  1. SMM samozřejmě tramvaje zrušit nemůže, nemá na to páky.Je to jen bláznivý výkřik levného populismu. Neštěstím je, že si jako rukojmí dokáží brát cestující veřejnost. Nicméně: SMM se podílelo na prodeji REPRE a Muromu obskurní společnosti a to za mrzký peníz. Díky tomu centrum Mostu chátrá a jedinečné stavby ( v evropském měřítku ) se mění ve zříceniny.Není to dlouho, co se radní nadchýnali pro likvidaci Repre a jeho potupnou bezslohovou náhražkou. I unikátní bazén na kterém Repre stojí. SMM se podílelo na prodeji domů a bytů pražským realitkám. Výsledek tohoto není potřeba rozšiřovat.A jejich utopistické předvolební vize, no to je kapitola sama pro sebe. Vzpomeňte na madame Jeníčkovou, kterak už ve snech jezdila vyhlídkovým výtahem do patra Rozkvětu….No ten dříve spadne, hlavně díky majiteli, který dělá cokoliv, jen ne aby o objekt pečoval s péčí řádného hospodáře. Kolikpak peněz zaplatila naftová lobby sdružení, že tak horuje pro likvidaci systému, ačkoliv sdružení popřelo samo sebe a otočilo na čtyráku ? A pár čísel nakonec.Autobus vydrží v těžkém provozu 5 – 7 let, pak je na odpis. Tramvaj dokáže jezdit 40 let. Kapacita rychlodráhy je ve špičce 1200 osob za hodinu v jednom směru. Kolik nových autobusů by se muselo koupit, kolik nových řidičů? Autobusy by museli jezdit v intervalu cca 4 – 5 minut, jakákoliv nepravidelnost na silnici pak způsobí dopravní katastrofu. Ne, nemilé SMM, váš nápad posouvá Most do střední ASIE, či Běloruska. Určitě není ani in,ani světový….. prostě je to blaf

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!