Tunel v Bílině je plánován na rok 2025

1
1143

Ředitel Správy Chomutov Ředitelství silnic a dálnic Martin Vidímský jednal s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem a náměstkem Jaroslavem Komínkem o výstavbě nových komunikací na území kraje a údržbě a modernizaci stávající sítě silnic I. třídy. K dobrým zprávám patří kromě dokončení dálnice D7 v roce 2025 také stanovení termínu zahájení prací na vybudování tunelu, která má zásadním způsobem ulevit dopravou přetížené Bílině. Také zde se jedná o rok 2025.

Setkání vedení kraje a ŘSD v úzkém kruhu se již stalo milou tradicí. Pravidelné koordinační schůzky přispívají k dobré vzájemné informovanosti a sladění prací na silnicích v majetku státu i kraje. „Spolupráce s chomutovskou správou je na regionální úrovni výborná. Daří se nám koordinovat výstavbu či opravy od úrovní samospráv až po běžnou provozní údržbu přímo na silnicích,“ zhodnotil v úvodu hejtman Oldřich Bubeníček.

Kromě pokračování výstavby dálnice D7, kdy v příštím týdnu budou zahájeny práce na zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce, se hovořilo o přípravách na vybudování Kladrubské spojky, která má ulevit především Teplicím. Mezi menší plánované investice patří úpravy ústeckého rondelu nebo dobudování bypassu u okružní křižovatky na silnici I/13 v Bílině. V příštím roce by také ze strany ŘSD mohlo dojít k realizaci opatření vedoucích ke zvýšení rychlosti na silnici I/13 mezi Bílinou a Mostem.

„Kromě výstavby nových nesmíme opomíjet údržbu a úklid stávajících silnic. Zde je velmi důležitá spolupráce mezi ŘSD a Správou a údržbou silnic Ústeckého kraje. Těší mě, že se ŘSD podařilo zajistit zhotovitele oprav a věřím, že výsledek pocítí především řidiči, a to jak na kvalitě cestování, tak na bezpečnosti,“ shrnul náměstek Jaroslav Komínek.

1 komentář

  1. Dobry den
    Myslim si ,ze i kdyz byla schvalena tunelova varianta obchvatu Biliny, mel by se zrealizovat v predstihu take pulookruh v puvodni variante, ktery by zacal u cisticky s muk I/13 kolem garazi, nahoru, pod jiz vybudovanym mostem a phs ze zemniho valu, kolem bilinskeho sidliste, kde by doslo k vystavbe uk ze sidliste a smerem na Kostomlaty a dale pres udoli, kolem nemocnice a u cerpaci stanice by doslo k napojeni na stavajici silnici smer Hrobcice, Louny. Diky tomu by se dopravne ulevilo ulici Prazska, Litomericka a dalsim v centru mesta. Spousta lidi kteri bydli v sidlisti pracuje ve sklarne a na sachte nebo v ele Ledvice, by tak nemuseli projizdet ulicemi mesta. Ze sidliste by najeli na novy obchvat a ten by je dovedl k muk u cisticky a odtud pohodlne dal do sklarny, elektrarny, na sachtu a po 1/13 take dale do Teplic a Usti nad labem. Byl by tak zrealizovan castecne obchvat v puvodni planovane trase,propojeni silnice od Loun ze silnici 13 mimo centrum mesta. V kombinanci s tunelovou variantou by tak byl jednou provzdy kompletne vyresen obchvat Biliny. Realizace teto casti obchvatu by mohla byt provedena v predstihu, jeste pred tim, nez vubec bude zahajena samotna vystavba tunelove varianty obchvatu s niz se pocita nejdrive v roce 2025,ale spise mozna jeste pozdeji. Tunelova varianta by navic urcite musela byt v rezimu 2+2, zatimco spojka na Louny by byla jen v kat. S 9,5/80 plne postacujici.Krizovatka u nemocnice a u vyjezdu ze sidliste by mohl byt resena jako okruzni, muk by se asi ekonomicky nevyplatila.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!