Místo „téčka“ kruhový objezd

1
11504

Dvě problematické křižovatky chce v nejbližší době řešit mostecká radnice. Měla by se tím zvýšit bezpečnost a také plynulost provozu.

V prvním případě se jedná o křižovatku ve tvaru písmene „T“ pod průmyslovou školou. Tady by situaci mohl vyřešit nový kruhový objezd. „Jednak zde dochází k dopravním nehodám a ve špičce se tu tvoří, zejména z ulice Topolová, dlouhé fronty,“ potvrdil mostecký primátor Jan Paparega. V tomto místě se nabízí různé varianty řešení. „Osobně bych dal přednost kruhovému objezdu. Je to ale otázka technických možností a finančních nákladů. Musí to také vyhovovat i z dopravního hlediska,“ je také přesvědčen šéf odboru správních činností mosteckého magistrátu Jaroslav Mareš. Na studii řešení této křižovatky se v současné době pracuje. „Do konce pololetí bychom měli mít jasno, jaké úpravy by se měly na této křižovatce realizovat,“ dodal Jaroslav Mareš.

Místo trojúhelníku by pomohlo „téčko“

Druhou, ještě více problematickou křižovatkou v této oblasti je křižovatka trojúhelníkového tvaru ulic Topolová, Zd. Štěpánka a Lipová. (Informovali jsme v minulých vydáních, že by zde mohl vzniknout kruhový objezd). I zde dochází velmi často k dopravním nehodám. „ Lidé, kteří tu žijí dlouho a jezdí tudy, dodneška pořádně nevědí, kdo má přednost. Tato křižovatka je řešena nešťastně, je do kopce a rozhledové plochy tu nejsou dobré,“ zmínil primátor Paparega. I pro tuto křižovatku nechává město zpracovávat studii. „Zde jsou vážné problémy technického charteru. Tady půjde kruhový objezd udělat jen těžko. Dala by se ale předělat na klasické ‚téčko‘,“ informoval šéf odboru správních činností Mareš.

V Mostě jednadvacet kulaťáků?

Pokud by se mostecká radnice rozhodla pro vybudování kruhového objezdu pod průmyslovou školou, v Mostě by tak vznikl již dvacátý kruhový objezd. Kruhové objezdy by ale mohly vzniknout i na dalších místech. „Za zváženou by stála také křižovatka SNP, Alej Boženy Němcové a Pod Resslem. Je také problematická, a i zde by se dalo zvolit jiné řešení. Kruhový objezd by se tu jevil jako vhodný,“ dodává Jaroslav Mareš. Podle odborníků na dopravu se změnou křižovatek na kruhové objezdy výrazně zvýšila bezpečnost a plynulost provozu. „Pro řidiče jsou takové křižovatky čitelnější a bezpečnější,“ podotýká dále Jaroslav Mareš.

1 komentář

  1. Tak to si snad děláte srandu.Můžete vážně říct, jaký to má smysl? To vymyslel někdo, kdo sedí v kanceláři a neví, o co jde. To je největší blbost udělat z křižovatky tvaru “ T “ křižovatku kruhového objezdu, v tom nevidím jeden rozumný smysl.A ještě z toho udělejte křižovatku bez značky “ dej přednost „a je to blbost na entou. Jestli nemáte nic lepšího na práci než vymýšlet takovéto nesmysly, odejděte na úřad práce, ať neděláte ještě větší škody.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!