Homerlive
https://www.homerlive.cz/autobusy-na-plyn-na-mostecku-konci-cim-je-dopravni-podnik-nahradi/

Autobusy na plyn na Mostecku končí! Čím je dopravní podnik nahradí?




Mostecký dopravní podnik se zbavuje starých autobusů. V uplynulých dnech poslal do „šrotu“ pět těchto dosluhujících vozidel na LPG pohon. Ve vozovém parku jich zbývá vyměnit ještě dalších čtrnáct.

Autobusy na propanbutanový pohon zlikviduje dopravce do několika let. Vzhledem k tomu, že jediný výrobce těchto autobusů přestal tyto vozy vyrábět, znamenalo to v Mostě a Litvínově pozvolný konec i tohoto pohonu. „Vozidla na LPG dosluhují a je třeba myslet na budoucnost. V minulých týdnech jsme vyřadili dalších pět vozidel na LPG, nyní jich zbývá ještě čtrnáct, ale i ty do roku 2020 doslouží,“ uvedl ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Daniel Dunovský. Dopravce postupně stará a dosluhující vozidla nahrazuje novými. Začátkem letošního roku tak nasadil do provozu pět nových autobusů. Ty jsou na naftový pohon, splňují však nejnovější normy. Příští rok by dopravce chtěl nahradit dalších pět nových autobusů a postupně vyřazovat stará vozidla na LPG. „I když naše nové autobusy nyní splňují normu EURO 6, je třeba intenzivně hledat další alternativy,“ upozornil ředitel dopravního podniku. Jak prozradil bez bližších podrobností, 12. května 2017 v Litvínově bude jedna z možných alternativ představena veřejnosti.

Naftu nahradil propan-butan


Zajištění čisté městské hromadné dopravy v Mostě a Litvínově věnuje vedení dopravního podniku veliké úsilí. V určitém období zejména díky činnosti průmyslových podniků v regionu dosahovaly exhalace katastrofálních a lidskému zdraví trvale škodlivých hodnot. I proto byla jako páteřní doprava mezi Mostem a Litvínovem zrealizována tramvaj. V krátkém období od konce roku 1946 do začátku roku 1959 dokonce jezdil z Litvínova do chemických závodů trolejbus.

Páteřní síť rychlodráhy postupně doplňovaly autobusové linky. Městská autobusová doprava však byla v minulosti jedním z významných zdrojů znečištění ve městech. „Kvůli snížení znečištění ve městech vznikla tehdy myšlenka přechodu pohonu městských autobusů na plynový pohon LPG produkující minimální exhalace,“ řekl ředitel Daniel Dunovský s tím, že první prototyp autobusu poháněného plynem byl zprovozněn již v roce 1991 a postupně byl na pohon LPG převeden kompletní autobusový provoz v Litvínově a následně v Mostě.
Post date: 2017-05-05 09:57:03
Post date GMT: 2017-05-05 08:57:03