Homerlive
https://www.homerlive.cz/cyklisto-v-prazske-z-kola-dolu/

Cyklisto, v Pražské z kola dolů!




Nové dopravní značení cyklokoridoru se objevilo v okolí nově vybudovaného místa pro přecházení v ulici Pražská. Cyklisté ale marně hledají nájezdy a sjezdy z vysokého obrubníku na chodníku u zdejší zastávky tramvaje v ulici Zahradní.

Podle magistrátních úředníků ale místo neslouží jako souvislý cyklokoridor, a tudíž doporučují z kola sesednout a bicykl v místě přes přejezd převést. „Na rekonstruovaném místě pro přecházení na silnici I/27 v ulici Pražská přístupový chodník od zastávky tramvaje slouží výhradně pro spojení se zmíněným místem pro přecházení,“ informovala tisková mluvčí mosteckého magistrátu Alena Sedláčková. V místě totiž neexistuje žádná další stavební návaznost pěšího či cyklistického provozu. Chybí zde protilehlé komunikace pro pěší a zejména tramvajový přejezd. „Chodec respektive cyklista má tedy povinnost přejít tramvajový přejezd po levé straně, cyklista musí sesednout z kola a stejným způsobem převést kolo po levé straně tramvajového přejezdu směrem do ulice Zahradní. Teprve potom může chodec i cyklista vedoucí kolo přejít vozovku v ulici Zahradní a pokračovat dále v cestě po průběžném chodníku nebo v případě cyklisty po vozovce ulice Zahradní, “ uvádí k problematickému místu dále tisková mluvčí.

To je i důvod, proč není snížený obrubník na bočním kraji komunikace pro pěší tramvajové zastávky. „Právě tato stavební úprava by evokovala překonání vozovky v daném místě, přímo v křižovatce, nikoliv až za tramvajovým přejezdem,“ doplnila dále Alena Sedláčková.

Cyklisté ale tápou, co se týče logiky vedení cyklostezek a cyklokoridorů i na jiných místech ve městě. Například na cyklostezce, která vede úsekem nedaleko hlavní pošty. Přes přechod pro chodce chybí vyznačený pás pro cyklisty, ačkoliv jinde ve městě ho cyklisté mohou využívat. „Přejezdy pro cyklisty jsou doznačovány při rekonstrukcích jednotlivých křižovatek. V případě, že někde přejezd chybí, bude doplněn při nejbližší rekonstrukci dané křižovatky,“ vysvětluje k místu mluvčí Alena Sedláčková.
Cyklodopravě v Mostě chybí koncepce

Cyklokoridory, které vznikly jako „převratná“ novinka v Mostě před pár lety, tak na řadě míst mají své nedostatky. „Cyklokoridory byly vyznačeny v rámci jednorázové akce a jejich další rozšiřování se zatím neplánuje. Dílčí řešení jsou realizována v rámci běžných oprav povrchů komunikací, ale koncepční řešení zatím chybí,“ připouští tisková mluvčí. V budoucnu by měl mít cyklostezky a cyklokoridory na starosti jeden pracovník. Řešení cyklodopravy by tak mělo získat větší řád. „Dohled nad zaváděním jednotlivých dopravních opatření by v budoucnu měl koordinovat jeden pracovník, tak aby na sebe jednotlivé stavební a údržbové činnosti navazovaly a řešení aby splňovalo požadavky všech uživatelů městského prostoru,“ dodává tisková mluvčí Sedláčková.
Post date: 2016-09-09 10:52:38
Post date GMT: 2016-09-09 08:52:38