Hipodrom slaví dvacetiny

0
665

Závodní dráhu Hipodrom Most už dvacet let tepou kopyta ušlechtilých dostihový koní, lidé si tu zvyšují adrenalin při sázkách na vítěze a schází se tu na společenské události dostihového sportu. Kulaté výročí mostecký dostihový areál oslaví 26. srpna při vrcholné události letošní dostihové sezóny.

V sobotu 26. srpna 2017 od 13.00 hodin Hipodrom Most přivítá 18. PH HYDRAULIK Velkou mosteckou steeplechase a jubilejní 20. Velkou letní cenu Ústeckého kraje. Prvním zmiňovaným dostihem bude atraktivní překážková podívaná s dotací 300 000 Kč na 4 500 metrů. Tradiční Velká letní cena je rovinový dostih I. kategorie na 2 000 metrů o 135 000 Kč. Celkem se během odpoledne poběží 8 napínavých dostihů, ve kterých se představí česká dostihová špička. Oslavy se ale neobejdou ani bez bohatého doprovodného programu. Připraveno je vystoupení Karlovarského symfonického orchestru, který je jedním z nejlepších a nejstarších v celé Evropě. Děti čekají projížďky na koních zdarma, skákací hrad, soutěže ve spolupráci s jednotkou sboru dobrovolných hasičů a další zábavný program. Otevřené bude také zbrusu nové dětské hřiště. Přítomní pánové se mohou díky spolupráci s Autodromem Most těšit na 3D brýle ze závodní dráhy nebo opravdový závodní automobil, ve kterém bude samozřejmě možné se vyfotit. Návštěvníkům bude k dispozici tradiční kyvadlová doprava zdarma, která jezdí na trase OD Prior, První náměstí, Čs. mládeže, konečná zastávka tramvaje číslo 4 a Hipodrom.

Ohlédnutí za historií mosteckého hipodromu

Začalo to v roce 1970, kdy vedoucího střediska chovu koní ve Svinčicích u piva napadlo, že by na rekultivacích mostecké výsypky mohlo stát dostihové závodiště.

V roce 1975 byla projednána územní studie. Na plánech nového závodiště se podílel také Yann de Chevingy, přední světový odborník v oblasti dostihového sportu.

Rekultivační práce na ploše budoucího závodiště byly zahájeny v roce 1982.

Provoz závodiště byl zahájen v roce 1977. Areál neměl tehdy tribuny ani věž rozhodčích. Tribuny byly postaveny v roce 1999, vážnice a zázemí pro žokeje v roce 2003 a o rok později dostihová věž a dostihový klub. V roce 2006 vznikl Konibar. Historický tisící dostih se jel na mosteckém hipodromu v roce 2016.

Střípky z mosteckého hipodromu

  • V roce 2001 hostil hipodrom Středoevropský Breeders´Cup, během kterého se jelo šest dostihů nejvyšších kategorií.
  • Na mostecké dostihové dráze padly české rekordy na 1000 a 1200 metrů.
  • V roce 2013 se v Mostě konal sedmý ročník mezinárodních jezdeckých závodů Endurance Day. Na start se postavilo 88 dvojic ze 23 zemí.
  • Josef Váňa se stal nejúspěšnějším trenérem, jehož koně startovali v Mostě. Statistika jim připisuje 88 vítězství.
  • V Mostě trénoval jeden z nejúspěšnějších českých koní Darsalam. Dokázal vítězit na grupových dostizích a byl vůbec prvním koněm, který zvítězil v dostihu nejvyšší kategorie Gr.1 v Kolíně nad Rýnem.

Jakub Šimůnek: Hipodrom chci rozvíjet v duchu příměstské rekreační zóny a dostihového závodiště

Mostecký hipodrom vede čtyři měsíce nový ředitel Jakub Šimůnek. Není spjatý s regionem, na hipodrom má čerstvý pohled, nezatížený historií závodiště. Nového ředitele jsme se zeptali, jaký je z jeho pohledu dostihový areál a jakou budoucnost pro něj plánuje.

Jak vnímáte Hipodrom Most, v čem je například jiný než ostatní závodiště v České republice?

Když pominu fakt, že celý areál je vybudovaný na výsypce, což je samo o sobě v České republice výjimečné, má ještě další originality. Jako jediný v České republice má přímou dráhu dlouhou dva tisíce metrů. Výjimečné je i to, že areál neslouží jen dostihovému sportu, ale je příměstskou rekreační zónou. Je tu závodní i tréninková dráha a stáje, ale také in- line dráha pro veřejnost, gril park a dětské hřiště. Areál je využívaný po celý rok, pro veřejnost je otevřený od 7 do 21 hodin.

Co chcete změnit?

Chci více využít multifunkčnosti celého areálu a dostat sem více firem. Nabídnout jim naše prostory pro firemní akce. Areál by měl být více otevřený nejen pro dostihový sport a jednotlivce z řad veřejnosti. Je ideálním prostorem pro setkávání většího počtu lidí, a to je třeba využít. Z pohledu dostihového sportu chci dostat na hipodrom větší počet koní do tréninku. Využít stáje a tréninkovou dráhu. V současné době je tu ustájeno 70 koní, reálně je ale možné nabídnout místo i prostor pro trénink až pro 120 koní.

Jak vidíte budoucnost hipodromu? Neplánujete například prodat část pozemků hipodromu na výstavbu rodinných domů?

To určitě v plánu nemáme. Naopak chci areál dál rozvíjet v duchu příměstské rekreační zóny a dostihového závodiště. V nejbližší budoucnosti chci také vyřešit provozní problémy, jako je například zdroj vody pro areál. V současné době za vodu zaplatíme 800 tisíc korun ročně. Areál by ale mohl mít vlastní vrt, což by přineslo zásadní provozní úspory.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!