Za dvě volební období, ve kterých řídila Ústecký kraj koalice KSČM a ČSSD, respektive KSČM, ČSSD a SPD-SPO, tj. uzavřené roky 2013-2019, jsme museli překonat řadu problémů:
- povodně v roce 2013 a jejich následky,
- korekce za údajná (a dosud neuzavřená) pochybení kraje při čerpání evropských dotací z Regionálního operačního programu Severozápad v letech 2008-2012,
- hrozící sankce za údajná pochybení při čerpání operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, nebo například
- hrozící kolaps veřejné autobusové dopravy.
Přes tyto negativní vlivy, které významně dopadly do hospodaření kraje, se podařilo za toto období snížit objem nesplacených úvěrů z téměř 2 miliard korun k 1. lednu 2013 na necelých 950 milionů korun, tj. o částku větší než 1 miliardu korun k 31. prosinci 2019. Nebylo to však za cenu omezování investic, omezování veřejné dopravy, ani jinými drastickými škrty. Dokladem toho je skutečnost, že hodnota nemovitého majetku Ústeckého kraje se zvýšila z necelých 25 miliard na téměř 29 miliard korun, tj. o více než 4 miliardy korun.
Ekonomický vývoj Ústeckého kraje je pravidelně prověřován prestižní mezinárodní společností Moody´s Public Sector Europe. V roce 2019 bylo zvýšeno ratingové hodnocení Ústeckého kraje z A2/Aa3.cz na A1/Aa2.cz (mezinárodní a národní rating) s výhledem stabilním. Tento vývoj dokazuje, že Ústecký kraj je schopen zvládnout vyšší úvěrové zatížení i v ekonomicky méně příznivých podmínkách.
Bude na novém vedení kraje, zda dokáže navázat na tento úspěšný vývoj, zrealizuje připravené investiční akce a dotáhne do úspěšného konce rozjeté aktivity a projekty. Jde zejména o rekonstrukce mostů v Prunéřově, Roudnici nad Labem a Ústí nad Labem, modernizaci nemocnic spadajících pod Krajskou zdravotní, a. s., včetně nově získané Lužické nemocnice v Rumburku.