Město si posvítí na zneužívání vyhrazených parkovacích míst

0
1449

Městu se daří snižovat počet vyhrazených parkovacích míst. Od roku 2015 jich už bylo zrušeno téměř tisíc. Zmizela dokonce i většina vyhrazených míst na dobu neurčitou. Město plánuje u těchto zbývajících parkovacích míst důslednější kontroly.

K rušení vyhrazených parkovacích míst dochází v Mostě od konce roku 2015. „Vyhrazená parkovací místa jsou rušena buď neobnovením povolení po uplynutí termínu platnosti, nebo dobrovolným ukončením ze strany uživatelů v důsledku zvýšení příslušných poplatků za užívání,“ uvedl primátor Jan Paparega.

K lednu 2017 tak bylo zrušeno již 847 vyhrazených parkovacích míst, u nichž v současnosti probíhá v závislosti na klimatických podmínkách postupné odstraňování vodorovného i svislého dopravního značení. Ke stejnému termínu bylo povoleno ještě 667 vyhrazených parkovacích míst, z nichž 374 je však vyhrazeno pro držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P. „S ohledem na termíny platnosti povolení je možné očekávat, pomineme-li dobrovolná ukončení, která nelze předjímat – že k 31. prosinci 2017 jich bude ukončeno dalších 124 a k poslednímu dni následujících čtyř let pak postupně skončí platnost 34, 30, 50 a 40 vyhrazených parkovacích míst,“ informoval primátor. Podle něj je pro město mnohem horší řešení vyhrazených parkovacích míst s povolením na dobu neurčitou. I v těchto případech se ale povedlo jejich počet snížit ze 77 na pouhých 11. „U těchto zbývajících bude ve spolupráci s městskou policií prováděn dohled nad dodržováním podmínek povolení. Nechceme nikoho k něčemu ‚donutit‘, ale kontrolami zjistit, zda tato místa skutečně užívají ti, s nimiž máme uzavřený smluvní vztah,“ zdůvodnil kontroly primátor.

Parkovací domy mají STOP!

Vyhrazená parkovací stání a jejich rušení vítá nejen vedení radnice, ale také mnozí občané města, kteří v některých zejména hustě osídlených lokalitách nyní lépe zaparkují. Město ale do budoucna chce dále řešit tyto lokality a navyšování počtu parkovacích míst, jak jen to půjde. „Jdeme zatím tou nejjednodušší cestou, a to regulací dopravního značení. Letos jsou v plánu pětistovky, chceme udělat i šestistovky a půjdeme i dál,“ zmínil Jan Paparega. V sídlišti pětistovek, které se nacházejí v oblasti nad nádražím směrem k Lajsníku, by těmito úpravami mohlo vzniknout letos až devadesát nových parkovacích míst. „Není to sice nijak ohromné číslo, ale jsou to nová místa. Je potřeba nejdříve zregulovat stávající, která jsou k dispozici, než se bezhlavě pouštět do projektů typu parkovacích domů a podobně,“ konstatoval primátor. Největším problémem je skutečnost, že v sídlištích není příliš mnoho prostoru pro budování nových parkovišť. „Nevěřím tomu, že by si lidé chodili parkovat auta ze sídlišť třeba kilometr daleko do parkovacích domů,“ je skeptický k parkovacím domům primátor Paparega.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!