Mostecké křižovatky přestávají „stíhat“

0
1309

Některé mostecké křižovatky na nejfrekventovanějších místech v dopravní špičce „nestíhají“. V příštím desetiletí, se stále narůstajícím provozem a počtem aut ve městě, by mohl v těchto místech nastat kolaps. O které křižovatky se jedná a jaké změny některé z nich v nejbližší době čekají?

Varovný signál z možného přetížení křižovatek vyplynul z tak zvaného Strategického plánu udržitelné městské mobility, který si nechalo zpracovávat město Most a Litvínov. Dokument vznikal zhruba rok a konalo se k němu už několik veřejných projednávání. „Plán zahrnuje mimo jiné i sílící tlak na veřejnou městskou hromadnou dopravu a její využívání, na cyklistickou dopravu a samozřejmě i na snížení automobilové individuální dopravy, která se má do roku 2030 až zdvojnásobit. Odborníci, kteří plán zpracovávali, dokonce tvrdí, že některé křižovatky v současném stavu a provedení nebudou schopné narůstající provoz a zátěž kapacitně unést. Proto plán navrhuje mimo jiné úpravu některých nejexponovanějších křižovatek, aby zde došlo k větší plynulosti a bezpečnosti,“ informoval náměstek mosteckého primátora Marek Hrvol. Situace se v Mostě týká pěti nejproblematičtějších křižovatek.

Kruhák i u Prioru?

Do kritických křižovatek se zařadila i křižovatka u Prioru. „Tady dokonce odborníci navrhovali kruhový objezd, kde by tramvaj projížděla uprostřed kruháku. Přiznám se, že z tohoto návrhu jsme byli trochu v šoku,“ připustil náměstek Marek Hrvol.

Křižovatka u Kahanu nestíhá už teď

Nejproblematičtější křižovatkou v oblasti Výsluní je křižovatka u Kahanu – ulic Višňová, Lipová, Okružní a Velebudická. „Tato křižovatka dosahuje maxima už teď, takže v roce 2030 už by to tu bylo neúnosné. Lidé, kteří chodí do Lidlu, vědí, že jsou tu dlouhé fronty vozidel. Je to v době, kdy doprava kulminuje. V plánu mobility jsou i pro tuto křižovatku návrhy řešení,“ uvedl Marek Hrvol.

Téčko u Šibeníku

Zpracována je studie na řešení křižovatky u Šibeníku, tedy křižovatky ulic J. Palacha a Topolová. I zde se uvažuje o kruháku. Ve špičce se doprava zahlcuje v ulici Topolová směrem k autobusovým zastávkám a způsobuje problémy s výjezdy ze sídlišť a zdejších parkovišť. Jedno slepé rameno by mělo z kruhového objezdu směřovat i do parku Šibeník.

Kruhák nad Aquadromem

Křižovatku ulic Lipová a Topolová chce město upravit pro její lepší průjezdnost a plynulost ještě letos. „Projekt máme hotový. Předpokládáme, že ve druhé polovině března by měla být vyhlášena veřejná zakázka na realizaci a zhotovitele akce. Půjde o klasickou okružní křižovatku. Projektanti si zde dobře poradili, i co se týče rozhledových poměrů, což byl největší otazník už od začátku u této křižovatky. Kruhák bude hotov ještě letos,“ potvrdil náměstek primátora Marek Hrvol.

Co s „chapadly“ u Luny…

Křižovatka u Luny je v době dopravní špičky, a to i kvůli nedaleké nemocnici, rovněž zahlcená. „U Luny se budou muset do budoucna řešit přídavné by-passy (přídavná ramena), kterými se vyjíždí. S nimi tu nastane problém,“ je přesvědčen náměstek primátora.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!