Na silnicích v kraji už letos zemřelo 38 lidí

0
262

Policie České republiky v působnosti Ústeckého kraje šetřila za leden až říjen roku 2022  celkem 8918 silničních dopravních nehod, při kterých bylo 38 osob usmrceno, 113 osob těžce zraněno a 1463 osob lehce zraněno. Hmotná škoda odhadnutá policií na místě nehody je ve výši 498,52 mil. Kč. Počet osob usmrcených při nehodách, které se staly za sledované období, byl od roku 2009 pátým nejnižším, kdy nejméně osob zemřelo v letech 2016 a 2018 (shodně 29 osob). Naopak nejvíce osob zemřelo v roce 2009 (63 osob). Hranice 40 usmrcených byla, krom roku 2009, překročena ještě v letech 2010, 2012 a 2014. Co do počtu dopravních nehod, tak za sledované období zaznamenáváme oproti roku 2021 jejich mírný pokles. Nejvíce nehod se stalo ve čtvrtek (1399 nehod) a v pátek (1397 nehod). Naopak nejméně pak v neděli (958 nehod). Ve srovnání se stejným obdobím roku 2021 došlo k nárůstu počtu nehod ve většině dní týdne, z toho k nejvyššímu u sobotních (o 48 nehod víc) a pondělních (o 31 nehod více). K výraznému poklesu počtu nehod došlo u středečních (o 169 nehod méně) a pátečních nehod (o 158 nehod méně). Nejvíce osob zemřelo při čtvrtečních nehodách (9 osob), dále pak při sobotních nehodách (8 osob) atd. K poklesu usmrcených došlo u pondělních (o 4 osoby méně) a pátečních nehod (o 2 osoby méně), naopak v ostatních dnech týdne, krom úterý, kde je počet stejný jako v roce 2021, došlo k nárůstu poštu usmrcených osob. Za sledované období nejvíce nehod šetřili policisté v pondělí 11. dubna a v sobotu 20. srpna (48 nehod), naopak nejméně v neděli 6. března (8 nehod). Nejtragičtějšími dny deseti měsíců roku 2022 se staly: čtvrtek 19. května, sobota 11. června, středa 13. července, sobota 30. července, čtvrtek 15. září a neděle 25. září, kdy na silnicích Ústeckého kraje zemřely shodně 2 osoby. Více jak polovina dopravních nehod zaviněných řidičem motorového vozidla připadá na nesprávný způsob jízdy (55,43% z celkového počtu nehod), následuje nedání přednosti v jízdě (10,90% nehod), nepřiměřená rychlost (10,64% nehod) a nesprávné předjíždění (1,40% nehod). Nejtragičtější příčinou dopravních nehod sledovaného období se stala nepřiměřená rychlost se 17 usmrcenými osobami, přestože jde o kategorii s výrazným poklesem počtu nehod (o 175 nehod méně). Jedinou kategorií, kde došlo k poklesu počtu usmrcených osob, se stalo „nedání přednosti v jízdě“, naopak u nepřiměřené rychlosti a nesprávního způsobu jízdy došlo k nárůstu počtu usmrcených osob.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!