Novinky a změny v MHD na Mostecku letos možná překvapí

0
1658

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova v minulém roce připravil pro cestující mnoho novinek a příjemných změn, spustil nový informační systém, nakoupil nová vozidla… Také zaměstnanci mohou být spokojenější. Jaké jsou aktuální plány společnosti a na co se mohou cestující těšit letos, jsme se zeptali ředitele dopravního podniku Daniela Dunovského v následujícím rozhovoru.

Jak hospodařil dopravní podnik v minulém roce?

Dopravní podnik hospodařil, myslím, dobře a jsem spokojený. I když se každoročně snažíme hledat možné úspory, v loňském roce jsme přidali na platech zaměstnancům, kterých má dopravní podnik kolem čtyř stovek. Mají ale i další benefity. Nicméně, dopravnímu podniku by se dařilo daleko lépe, kdyby se nevynořily některé starší problémy. Hrozí nám totiž poměrně vysoké sankce z dotací, které čerpala společnost v předchozích letech za minulého vedení. Došlo k určitým pochybením, která odhalila hloubková kontrola Auditního orgánu ministerstva financí a nové vedení dopravního podniku dělá všechna možná opatření a kroky k tomu, aby zmírnilo dopady a maximálně snížilo požadované vratky peněz. Oba akcionáři o tomto problému vědí, takže čekáme, jak vše dopadne.

Bude se něco měnit na cenách jízdného?

Cestující mohou zůstat klidní, ceny, které se už několik let snažíme udržet, se měnit nebudou ani tentokrát.

S čím jste nejvíce spokojen, co se dopravnímu podniku za uplynulý rok podařilo?

Věcí, které se zdařily a které jsme pro veřejnost udělali, bylo dost. Uspořádali jsme nádhernou akci Den otevřených dveří ke kulatému výročí a mohli jsme toho hodně našim občanům ukázat. Včetně našeho obnovovaného vozového parku. To je další věc, z které mám radost, že se daří obnovovat tramvaje i autobusy.

Chystáte novinky ve vozovém parku i letos?

V letošním roce se už podařilo teď v lednu pořídit pět nových autobusů. Dalších pět pak obdržíme v příštím roce. V červnu loňského roku jsme podali žádost o dotaci na nákup dvou kusů tramvají. Dodnes ale nemáme výsledek, zda dotaci obdržíme. Máme na rok 2017 v rozpočtu schválenou částku na doplatek dotace těchto dvou tramvají. Pokud ale neuspějeme, pak máme v plánu další rekonstrukci a přestavbu tramvaje T3 na Vario. Jsou tu i další žádosti o dotace na nákup nových tramvají, a to v rámci integrované územní investice ITI, konkrétně na nákup tří nových tramvají. Samozřejmě by se mělo jednat o nejmodernější vozy, tedy nízkopodlažní, s wi-fi, kamerovým systémem, klimatizované.

Možná všichni nevědí, že zajišťujete také zájezdovou dopravu. Jak je to s vybavením v této sféře?

Mám velkou radost z toho, že se podařilo na základě zvýšené poptávky po zájezdových autobusech, kdy jsme měli problém splnit požadavky našich zákazníků, vyjednat s představenstvem dopravního podniku mimořádnou investici na nákup nového autobusu, a to ještě v roce 2016. To se i díky dobrému hospodaření povedlo. Začátkem ledna přišly nabídky a v těchto dnech dostaneme nový a plně komfortní zájezdový autobus se vším všudy. Zájezdová doprava má pro nás stále větší význam, protože tržby se v této oblasti zvedají. Máme dva autobusy k těmto účelům, ty ale už mají něco najeto a nejsou tak kvalitně vybaveny. Těšíme se, až nový autobus představíme, a to už v těchto dnech. Já jsem se v něm také svezl a musím říci, že je perfektní.

V loňském roce jste se přidali k několika kampaním. Chystáte nějakou i letos?

Mohu prozradit, že chystáme ve spolupráci se Sdružením dopravních podniků společnou kampaň na podporu městské hromadné dopravy. Zacílit bychom chtěli především na mladší generaci s tím, aby více využívali MHD a aby je to hlavně bavilo. A nejen mladší generaci. I proto se snažíme, aby naše vozidla měla nejmodernější vybavení, připojení na wi-fi apod.

Mají se cestující připravit letos na nějaké výluky?

Máme plán výluk, který se může během roku upravovat s ohledem na počasí nebo jiné okolnosti. Například podaří-li se vysoutěžit dotaci na informační systém apod. Rozhodně nejsou výluky ve větším rozsahu, než byly v loňském roce. Plánované výluky jsou zpravidla krátké, jednodenní a noční.

Velkolepý projekt, který čeká dopravní podnik v blízké budoucnosti, je rekonstrukce tramvajové trati z Mostu do Litvínova. Můžete říci, v jaké fázi je nyní tento projekt?

Stále se pracuje na projektové dokumentaci. S celou akcí je spojena spousta územních rozhodnutí i žádostí o stavební povolení a také žádost o dotaci, jejíž výzvu zatím ještě ministerstvo dopravy nevyhlásilo. Projektová dokumentace by měla být hotova ještě do konce letošního roku. Projektant byl standardně vysoutěžen, vítězem se stala společnost Valbek. Jde o velmi významnou akci, jejímž hlavním smyslem je nejen zvýšit komfort pro cestující, ale také zrychlit trať a zcela prioritně zvýšení bezpečnosti. Trať by měla být rekonstruována do roku 2020.

Ve Vtelně se plánuje otočka – obratiště autobusů a nová autobusová zastávka. Jak to ovlivní dopravu?

Je to akce města. Pro dopravní podnik se změní jen plán dopravní obslužnosti, navýší se také počet najetých kilometrů, ale jiným způsobem se nás to nijak výrazně nedotkne. Dojde také k mírným úpravám jízdních řádů. Tuto záležitost komunikujeme s městem a až bude aktuální, budeme občany včas informovat.

Co byste ocenil v dopravním podniku do budoucna?

Vyjednat takové navýšení, aby bylo možno přidat na platech znovu a tak, abychom nečekali, až nařízení vlády určí přidávat všem řidičům. Jednoduše, aby měli všichni zaměstnanci příjemné platové podmínky a byli tu spokojeni. Přál bych si také dostatek financí na obnovu vozového parku.

Děkuj za rozhovor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!