Od ledna vás chrání velká spotřebitelská novela

0
474
  •  NOVINKY K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
• Spotřebitel, který se stane obětí nekalé obchodní praktiky, má právo odstoupit od smlouvy do 90 dnů od uzavření smlouvy nebo může požadovat přiměřené snížení ceny.
• Prodloužení lhůty pro odstoupení ze 14 na 30 dnů u smluv uzavřených mimo obchodní prostory během výletu organizovaného podnikatelem nebo při nevyžádané návštěvě podnikatele u spotřebitele doma.
• Zakotvení práva odstoupit od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nebo na dálku jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (podnikatel nebude moci stanovit žádné formální požadavky na odstoupení)
  • OCHRANA PŘI NÁKUPU NA INTERNETU
Zvýšení transparentnosti při nakupování na internetu zakotvením řady povinností prodávajících týkajících se např. zveřejňování spotřebitelských recenzí, informování spotřebitelů ze strany poskytovatelů online tržišť, informování o případném přizpůsobení ceny pro daného spotřebitele.
  • OCHRANA PŘED MANIPULACEMI SE SLEVAMI
Zvýšení transparentnosti při poskytování slev, neboť spotřebitelé musí být vždy informováni o tom, jaká byla nejnižší cena, za kterou prodávající zboží nabízel, po dobu 30 dnů před poskytnutím slevy.
  • NOVĚ K UZAVÍRÁNÍ SMLUV PO TELEFONU
Pokud podnikatel kontaktuje telefonicky spotřebitele s návrhem na uzavření smlouvy, je spotřebitel takovou nabídkou vázán až poté, kdy nabídku podnikatel následně zašle též v textové podobě a spotřebitel ji odsouhlasí.
  • K DODÁNÍ ZBOŽÍ
Zakotvení práva na to, aby byla věc spotřebiteli dodána bez zbytečného odkladu od uzavření smlouvy, nejpozději do 30 dnů, není-li ujednáno jinak.
  • ZMĚNY V ÚPRAVĚ ODPOVĚDNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ
• V případě vzniku vady nemusí spotřebitel po dobu 12 měsíců od převzetí věci prokazovat, že vada byla na věci od počátku (prodloužení oproti dosavadním 6 měsícům).
• Spotřebitel má práva z vadného plnění i v případě vady způsobené nesprávnou montáží nebo instalací, včetně vady vzniklé v důsledku nedostatku v návodu.
• Spotřebitel má právo na ujednané nebo nezbytné aktualizace v případě tzv. chytrých věcí.
• Při uplatnění práv z vadného plnění nenese spotřebitel náklady na převzetí vadné věci podnikatelem, ani náklady na případnou demontáž vadné věci.
• Zakotvuje se zcela nová právní úprava odpovědnosti z vadného plnění u digitálního obsahu a služeb digitálního obsahu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!