Homerlive
https://www.homerlive.cz/od-ledna-vas-chrani-velka-spotrebitelska-novela/

Od ledna vás chrání velká spotřebitelská novela





  •  NOVINKY K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY



• Spotřebitel, který se stane obětí nekalé obchodní praktiky, má právo odstoupit od smlouvy do 90 dnů od uzavření smlouvy nebo může požadovat přiměřené snížení ceny.

• Prodloužení lhůty pro odstoupení ze 14 na 30 dnů u smluv uzavřených mimo obchodní prostory během výletu organizovaného podnikatelem nebo při nevyžádané návštěvě podnikatele u spotřebitele doma.

• Zakotvení práva odstoupit od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nebo na dálku jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (podnikatel nebude moci stanovit žádné formální požadavky na odstoupení)



  • OCHRANA PŘI NÁKUPU NA INTERNETU



Zvýšení transparentnosti při nakupování na internetu zakotvením řady povinností prodávajících týkajících se např. zveřejňování spotřebitelských recenzí, informování spotřebitelů ze strany poskytovatelů online tržišť, informování o případném přizpůsobení ceny pro daného spotřebitele.




  • OCHRANA PŘED MANIPULACEMI SE SLEVAMI



Zvýšení transparentnosti při poskytování slev, neboť spotřebitelé musí být vždy informováni o tom, jaká byla nejnižší cena, za kterou prodávající zboží nabízel, po dobu 30 dnů před poskytnutím slevy.





  • NOVĚ K UZAVÍRÁNÍ SMLUV PO TELEFONU


Pokud podnikatel kontaktuje telefonicky spotřebitele s návrhem na uzavření smlouvy, je spotřebitel takovou nabídkou vázán až poté, kdy nabídku podnikatel následně zašle též v textové podobě a spotřebitel ji odsouhlasí.




  • K DODÁNÍ ZBOŽÍ



Zakotvení práva na to, aby byla věc spotřebiteli dodána bez zbytečného odkladu od uzavření smlouvy, nejpozději do 30 dnů, není-li ujednáno jinak.





  • ZMĚNY V ÚPRAVĚ ODPOVĚDNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ



• V případě vzniku vady nemusí spotřebitel po dobu 12 měsíců od převzetí věci prokazovat, že vada byla na věci od počátku (prodloužení oproti dosavadním 6 měsícům).

• Spotřebitel má práva z vadného plnění i v případě vady způsobené nesprávnou montáží nebo instalací, včetně vady vzniklé v důsledku nedostatku v návodu.

• Spotřebitel má právo na ujednané nebo nezbytné aktualizace v případě tzv. chytrých věcí.

• Při uplatnění práv z vadného plnění nenese spotřebitel náklady na převzetí vadné věci podnikatelem, ani náklady na případnou demontáž vadné věci.

• Zakotvuje se zcela nová právní úprava odpovědnosti z vadného plnění u digitálního obsahu a služeb digitálního obsahu.




Post date: 2023-01-17 12:34:59
Post date GMT: 2023-01-17 11:34:59