Homerlive
https://www.homerlive.cz/rekonstrukce-mosteckeho-nadrazi-se-odklada-o-roky/

REKONSTRUKCE MOSTECKÉHO NÁDRAŽÍ SE ODKLÁDÁ O ROKY




Rekonstrukce mosteckého nádraží, kterou plánuje Správa železnic, začne nejdříve za čtyři až pět let. Připravuje se už ale architektonická soutěž.


Původní záměry počítaly s rekonstrukcí mosteckého nádraží mnohem dříve. Správa železnic ale změnila plány. Oproti opravám jiných nádražních budov v Ústeckém kraji je totiž rekonstrukce nádraží v Mostě technicky náročnější a nákladnější.

Počítá se s celkovou modernizací včetně obnovy kolejiště, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště. Rekonstrukcí projde také nádražní budova. „Součástí obnovy bude modernizace prostor pro cestující včetně veřejných toalet, úprava navazujících venkovních ploch a přístupu k autobusovému terminálu, ale i zřízení parkoviště a cyklostojanů,“ vyjmenoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Na rekonstrukci železniční stanice Most se v současné době zpracovává projektová dokumentace pro územní rozhodnutí. „Pokud jde o rekonstrukci nádražní budovy, ta je samostatnou investiční akcí a bude navržena na základě vítězného návrhu architektonické soutěže, jejíž zadání nyní připravujeme,“ upřesnil mluvčí a dodal, že od rekonstrukce komplexu budov mosteckého nádraží po etapách, jak byla navrhovaná v původním záměru, se upustilo ve prospěch celkové obnovy nádražního prostoru podle architektonického návrhu. „Řešení prostřednictvím architektonické soutěže přinese kvalitní, moderní a funkční architekturu pro 21. století a umožní efektivní využití veřejného prostoru i retailových ploch,“ objasnil.

Letos se připravují podklady pro zadání, samotná soutěž se předpokládá v následujícím roce. „Její trvání bude dáno vyhlášenými podmínkami, dá se očekávat, že průběh soutěže zabere rok,“ odhaduje mluvčí.

Původně zamýšlená stavba výpravní budovy se měla realizovat na etapy a počítala nejdříve se samotnou rekonstrukcí nádražní haly. „Architektonická soutěž naopak navrhne provedení rekonstrukce budovy a veřejných částí, jako jsou nástupiště, přístupy a další, jako jednotného celku,“ uvedl mluvčí. Aktuálně se předpokládá, že rekonstrukce stanice i nádražní budovy začnou souběžně. „Nejdříve ale až v roce 2027. Časový harmonogram se může ještě v dalších stupních projektové přípravy změnit,“ připustil Dušan Gavenda.

Původní náklady na rekonstrukci nádraží se předpokládaly kolem 680 mil. Kč. „Náklady spojené s obnovou mosteckého nádraží vzejdou v rámci zpracování projektové dokumentace,“ dodal mluvčí.

 
Post date: 2023-08-02 13:36:47
Post date GMT: 2023-08-02 11:36:47