Strategie dopravy ve městě rozpoutala diskusi

0
710

Mostečtí zastupitelé schválili Strategický plán udržitelné městské mobility. Předcházela tomu ale obsáhlá diskuse.

Opozice si strategický dokument vzala na paškál a kritizovala jeho způsob zpracování. „Data, která jsou použita, jsou neaktuální. Jsou pouze do roku 2016. Doporučuji dopracovat. Pokud se bavíme o dopravě, tak se musí akcentovat úplně jiné normy. Za mě je tento materiál pouze dělán pro efekt, že si tady chcete dělat kulaťáky a nic víc,“ namítala zastupitelka za ANO Berenika Peštová.

Připomínky k dokumentu měla také Hana Jeníčková. „Postrádám připomínky, které padly při projednání na komisi regionálního rozvoje. Scestný je tu například návrh s tramvajemi do ulice Zahradní, na Výsluní a Liščí Vrch. To už tu kdysi bylo diskutováno a z technických důvodů to ani není možné. Je navíc otázka, zda by to mělo vůbec smysl,“ podotkla zastupitelka a dodala: „S tímto materiálem se nedá souhlasit a není to žádná cesta města Mostu do dalších let.“

Strategický dokument vznikal zhruba rok. Plán mobility komplexně řeší dopravní dostupnost, která bude k dispozici všem, zlepší účinnost a hospodárnost systému, zvýší bezpečnost v dopravě a sníží negativní vlivy dopravy na životní prostředí. Je podkladem pro možné získání dotačních prostředků na jednotlivé projekty města, například na opravu tramvajové trati z Mostu do Litvínova a další.

„Díval jsem se na fakta v některých částech u města Opavy, ta má také svůj plán, a některé pasáže jsou na chlup stejné jako tady. Za ty peníze by pro nás zpracovatel mohl vypracovat originální dokument, který si Most zaslouží,“ namítal Miroslav Fencl (SMM). Některým zastupitelům se nelíbilo, za jakou cenu ve srovnání s kvalitou byl dokument zpracován. Plán mobility přišel na zhruba dva miliony korun z dotačních prostředků. „Například v oblasti Liščího Vrchu nechápu některé návrhy. Tak, jak jsou zde zakreslená parkoviště, tak to je v tuto chvíli a není to příklad řešení. Je to jen studie pro studii a abychom měli podkladový materiál pro dotace,“ míní Luboš Pitín. Plánu se zastal zastupitel Jiří Nedvěd. „Dokument je zpracovaný dobře, odvedl se na něm velký kus práce. Vznikal dlouhou dobu, a shazovat tento plán lidmi, kteří nebyli ani na jednom jeho projednávání, není fér,“ reagoval zastupitel. Opozice ale trvala na svém a požadovala dokument stáhnout. Protinávrh však přijat nebyl a Plán mobility byl schválen v původním znění.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!