Testování vodíkového autobusu odloženo, zkušební provoz ale vypadal slibně

0
667
Autobus CaetanoBus v Mostě najezdil celkem přes 150 kilometrů v průběhu takřka dvou celých dnů provozu. Partneři projektu získali cenná data o spotřebách, výkonu a dalších aspektech vodíkových autobusů. Autobus byl testován ve složitých podmínkách, tedy v teplotách okolo bodu mrazu a ve značně kopcovitém terénu. Plnění autobusu bezproblémově zajistila společnost Messer Technogas a vodík zafinancovala místní společnost FOR H2ENERGY.
„Bohužel v předchozích týdnech byla na autobusu odhalena závada spojená s přehříváním elektromotoru, kterou se v průběhu následujících dnů nepodařilo odstranit. Testování autobusu ve městě Most proto bylo ukončeno předčasně a testování v Ostravě bylo prozatím odloženo. V současnosti je v plánu přesunout testování na nový termín, předběžně na zimu / jaro 2023,“ prozradil ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Daniel Dunovský.
V rámci testovacích jízd se ukázalo, že systém palivových článků a uskladnění vodíku fungoval po celou dobu bez potíží, a to i přes nižší teploty. Bezproblémové bylo i plnění vodíku, které zajistila společnost Messer Technogas. „Zkušenost s provozem vodíkového autobusu je v principu pozitivní. Autobus má vyšší výkon než jeho běžný dieselový ekvivalent, je tichý a lokálně zcela bezemisní,“ uvedl dále ředitel DP.
Reálná spotřeba plně naloženého autobusu, který zdolával při nájezdu na lince 17 převýšení až 90 metrů, se v průběhu testování pohybovala mezi 10–12 kilogramy vodíku na 100 kilometrů. Spotřeba odpovídá udávanému dojezdu okolo 350 kilometrů na jedno naplnění, přičemž v letních měsících při vyšších teplotách lze počítat se spotřebou menší přibližně o 2–3 kilogramy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!