Homerlive
https://www.homerlive.cz/v-podkrusnohorskem-muzeu-se-muzete-tesit-na-paradni-a-prodlouzenou-jizdu-masinkou/

V Podkrušnohorském muzeu se můžete těšit na parádní a prodlouženou jízdu mašinkou




Podkušnohorské technické muzeum chystá na příští sezonu pro návštěvníky tahák! Chce totiž dokončit výstavbu úzkokolejné dráhy a pořádat pro návštěvníky a zejména děti jízdy hornickou mašinkou. Úzkokolejku částečně zprovoznili a její spuštění slavnostně zahájil hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

Už v letošním roce se mohli návštěvníci muzea, zejména pak ti nejmenší, povozit hornickou mašinkou. Během následujících měsíců by chtělo hornické muzeum dráhu dokončit. „Připravujeme dokončení úzkorozchodné dráhy. Jsou to vagóny, které vozily havíře do práce, jezdily v podzemí a teď jsou vytaženy na povrch. Myslím, že je to obrovský zážitek pro děti a i další návštěvníky. Už jen málokde se s touto atrakcí mohou lidé setkat. Šachty pomalu končí a svezení je naprosto autentické,“ prozrazuje hlavní plán muzea na příští rok ředitel Podkrušnohorského technického muzea Zbyněk Jakš.

Lokomotiva v muzeu zatím jezdí na provizorní nedokončené dráze. Ta by se měla do jara prodloužit a vzniknout by tu měl celý okruh. „Práce to nebude jednoduchá. Koleje jsou velmi těžké. Na dokončení dráhy pracují odborníci tak, aby vše bylo bezpečné. Rádi bychom chtěli mít vše dokončené tak, aby bylo možné kompletní úzkokolejnou dráhu otevřít na dětský den v příštím roce,“ plánuje Zbyněk Jakš.

Úzkokolejka je pro muzeum opravdovou raritou, na kterou se jezdí dívat i lidé ze širokého okolí. „Po otevření dráhy se k nám jezdili dívat lidé, kteří se tím zabývají a chtěli vidět, jak jsme to udělali. Chtěli jsme tento projekt v našem muzeu už dávno, protože je to taková alfa a omega. Je k tomu potřeba ale spousta součástí, speciálních kolejí, a především i to hlavní, což je lokomotiva samotná. Vagony jsme tu nějaké měli, ale mašinku se nám podařilo sehnat od těžebních společností,“ uvedl dále ředitel muzea s tím, že první lokomotiva, kterou muzeum dostalo, byla bez motoru. „Kdybychom měli pořídit novou lokomotivu, bylo by to finančně velmi náročné. Jsme proto velmi rádi, že se nám podařilo sehnat i druhou lokomotivu, kterou jsme si sami opravili a dali ji celou dohromady. První mašinka, která neměla motor, nám tak zůstala na náhradní díly,“ uvedl ještě ředitel.
Post date: 2017-12-01 10:36:18
Post date GMT: 2017-12-01 09:36:18