V srpnu a září řešily asistentky prevence kriminality pestrou směsici případů

0
338

Opakovaně si asistentky prevence kriminality všímaly stání na zeleni, a to zejména v Janově. V takových případech na místo přivolaly kolegy strážníky, kteří přestupky dořešili přímo s řidiči. V ulicích se také asistentky zaměřily na odpad mimo kontejnery a nepořádek na veřejných místech. K dalšímu řešení tyto poznatky včetně fotografií postoupily správnímu odboru. Na APK se obrací velmi často se svými stížnostmi i problémy sami obyvatelé města. Vyslechli si tak například stížnost na nájemnici, která ve svém bytě chová několik psů. Ty ale řádně nevenčí. Byt pak zapáchá výkaly a zápach obtěžuje další nájemníky. Opakující se situace vede k vzájemnému napadání mezi chovatelkou psů a jejími sousedy. APK pomohly sepsat nájemníkům stížnost a kontaktovaly správce domu. Poznatek byl také dále postoupen Krajské veterinární správě Ústeckého kraje. Nájemníci z jiného domu kontaktovali APK se stížností na početnou rodinu, která se před časem nastěhovala. V domě dělají nepořádek, jsou hluční a jejich pes většího plemene volně běhá po domě. APK opět kontaktovaly správce domu, předaly stížnost a nájemníky poučily, že v případě, kdy je narušováno soužití či pes běhá volně,  mají okamžitě volat strážníky Městské policie Litvínov. Strážníkům i kolegům z odboru sociálních věcí předaly asistentky poznatky o toxi osobách, které se pohybují v jednom ze vchodů domu v Janově. Nájemník, za kterým dochází, získal svůj byt v systému prostupného bydlení. Sociálním pracovnicím předaly také poznatek o možném zneužívání muže, kterého partnerka vždy připraví o dávky a na zbytek měsíce pošle žít na ulici. Mentální úroveň muže nedovoluje, aby se proti zneužívání partnerkou sám účinně bránil. Asistentky rovněž řešily stížnosti nájemníků na rodinu s dětmi, která narušuje nepořádkem a hlukem soužití se sousedy. Navíc je i vulgárně verbálně napadá. Asistentky doporučily stěžovatelům, aby volali strážníky ve chvíli, kdy konflikt probíhá. O rodině pak informovaly sociální služby První krok. Během svých pochůzek si všimly i několika vozidel s otevřeným okýnkem. Vyhledaly majitele a o nezajištěném vozidle informovaly. Odpovědným osobám předaly asistentky také informace o dírách v chodnících, odkrytém kanálu, rozbité výplni zastávky MHD a dalších závadách na majetku města.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!